Škodovka poprvé na Dakaru a my budeme u toho!

Datum: 11.12.2020

ŠKODA 130 LR jede na Dakar i s podporou HAVEX-auto

To tu ještě nebylo! Legendární ŠKODA 130 LR, kterou znají především fandové automobilových soutěží z 2. poloviny 80. let, míří na Rallye Dakar. Spolu s posádkou Ondřej Klymčiw/Petr Vlček u toho budeme i my, autorizovaný prodejce vozů ŠKODA HAVEX-auto.

Značka ŠKODA bude mít na dakarské soutěži světovou premiéru. Jako veterán bude hodnocena v samostatné klasifikaci Dakar Classic, která absolvuje částečně odlišnou trasu než soudobí účastníci a bude se řídit trochu jinými pravidly. ŠKODA 130 LR Ondřeje Klymčiwa vychází ze sériově vyráběného modelu 80. let s tím rozdílem, že na její stavbu byly použity pevnější materiály a soudobé technologie. Jde tedy v podstatě o nové vozidlo v historickém hávu, kterému se v motoristickém sportu říká replika. Byla postavena podle specifikace někdejší skupiny B pro klasické rallye. Karburátor i motor zůstaly původní, novinkou jsou ochranné prvky podle aktuálních trendů tak, aby vůz splnil veškeré bezpečnostní předpisy FIA. Role hlavního konstruktéra se ujal někdejší vedoucí továrního týmu ŠKODA Motorsport Jiří Kotek. Patronem celé výpravy bude zkušený dakarský harcovník Jiří Moskal, který v 80. letech slavné maratonské dobrodružství absolvoval čtyřikrát za volantem nákladního vozu LIAZ. Organizátory letos poprvé vypsaná soutěž Dakar Classic je hodně lákavá a na její start se postaví řada legend 80. a 90. let minulého století. Rovněž tato skutečnost nás přiměla k podpoře zajímavého projektu.

 



„Právě v těchto dnech si připomínáme 125. výročí založení značky ŠKODA a rok 2021 se zase ponese v duchu oslav 120 let v motoristickém sportu. I tato jubilea nás přivedla k myšlence spojit naše jméno s atraktivní motorsportovní aktivitou. Jako významný prodejce nových i ojetých vozů ŠKODA se sídlem ve východních Čechách s radostí přijímáme výzvu podpořit významného východočeského jezdce v jeho novém dobrodružství. Ondra už za řídítky motocyklu ukázal, že má dakarské závodění v krvi. Jsme sami zvědavi, jak se popasuje s touto pro něj nezvyklou rolí,“ říká Lukáš Friedrich, ředitel marketingu a podpory prodeje.