Yeti – Auto roku 2010

výsledků ankety. Jak uvedl Jan Hurt, vedoucí prodeje značky Škoda pro střední Evropu, do současné doby se pro Škodu Yeti rozhodlo přes 2.400 zákazníků v České republice a 13.500 zákazníků celosvětově. Již po třech měsících od uvedení modelu Yeti na trh v ČR si vůz drží pozici neprodávanějšího automobilu v segmentu SUV. Zisk titulu Auto roku 2010 KMN není jediným oceněním, které nový model Yeti stihl
za dobu od uvedení na trh posbírat. V Rakousku a Švýcarsku získala nová Škoda Yeti prestižní ocenění Zlatý volant magazínu Auto Bild. Nejčerstvějším vítězstvím je pak titul Auto Thropy z Německa, za čtenáři nejoblíbenější importovaný terénní vůz,” doplnil Hurt.

Škoda Yeti zvítězila se ziskem 223 bodů a s přehledem porazila v tvrdé konkurenci vozy Opel Astra (164 bodů), Mercedes Benz třídy E (143 bodů), BMW X1 (136 bodů) a Volkswagen Polo (134 bodů).
V prvním kole se ankety zúčastnilo celkem 34 vozů, které byly na český trh uvedeny v období
od 21. října 2008 do 31. prosince 2009.

Připomeňme ještě, že se nový model Yeti stal historicky prvním SUV, kterému bylo takovéto prestižní ocenění uděleno.

Anketu pořádá každoročně Klub motoristických novinářů s cílem ocenit nejvýznamnější nový automobil na českém trhu. Při posuzování jednotlivých kandidátů se hodnotila např. tato hlediska: celková konstrukce a design, bezpečnost, hospodárnost, jízdní vlastnosti a chování na vozovce, plnění ekologických norem, cena atd. Jedním z kritérií umožňující porovnání vozidel nejrůznějších tříd
a kategorií je “value for money”, hodnota získaná za vynaložené peníze.

Zdroj: Škoda Auto