Společnost Škoda AUTO opět Exportérem roku

Již podevatenácté za sebou se Škoda AUTO stala ‚Exportérem roku’ v Česku. V roce 2012 automobilka realizovala 7,3 procenta objemu tuzemského exportu.
Již podevatenácté za sebou se Škoda AUTO stala ‚Exportérem roku’ v České republice. V roce 2012 dodala automobilka do zahraničí zboží a služby v hodnotě zhruba 217 miliard korun. To odpovídá zhruba 7,3 procentům objemu celého českého exportu v uplynulém roce.
 
„Škoda má vynikající pozici mezinárodní značky,“ říká člen představenstva společnosti Škoda AUTO za oblast personalistiky Bohdan Wojnar. „V posledních dvaceti letech jsme významně pokročili v internacionalizaci podniku a dnes jsme přítomni na více než 100 trzích po celém světě. Ocenění ‚Exportér roku’ je opět dokladem dynamického rozvoje společnosti. V rámci naší Růstové strategie chceme v příštích letech dále růst – v České republice, v Evropě i na mezinárodních trzích. Do roku 2018 chceme na celém světě prodávat minimálně 1,5 milionu vozů ročně,“ říká Wojnar.
 
Ocenění ‚Exportér roku’ v kategorii objem vývozu získala Škoda AUTO letos už podevatenácté za sebou. Soutěž probíhá pod záštitou české Hospodářské komory. Vedle vyhodnocení za rok 2012 vyhrála automobilka také v kategorii ‚Objem exportu v letech 1993-2012’. Tuto cenu v Praze předal prezident České republiky Miloš Zeman.
 
V roce 2012 vzrostl obrat české automobilky na 239 miliard korun, což oproti roku 2011 představuje nárůst o 3 procenta. Zhruba 217 miliard z obratu získala Škoda AUTO z exportu. Počet dodávek zákazníkům vzrostl v roce 2012 o 6,8 procent na novou rekordní hodnotu 939 200 vozů. Absolutní většina, zhruba 879 500 vozů, směřovala k zákazníkům mimo Českou republiku. Výrazného růstu dosáhla značka Škoda na trzích v Číně, Rusku a Indii.
 
V roce 2013 Škoda AUTO úspěšně pokračovala v realizaci své Růstové strategie. S osmi novými nebo přepracovanými vozy je rok 2013 rokem největší modelové ofenzívy v 118leté historii podniku. Od ledna do listopadu dodala česká automobilka svým zákazníkům 850 700 vozů. Modelová ofenzíva nabývá na intenzitě. Trefou do černého je nová Škoda Octavia, jejíž prodeje jen v listopadu v Evropě vzrostly o téměř 61 procento. V posledních týdnech roku 2013 Škoda AUTO dále zvyšuje tempo. Nejnovějším přírůstkem české automobilky je zahájení výroby kompletně inovovaného vozu Škoda Yeti v Číně. Automobilka letos realizovala po celém světě dvanáct náběhů.

Datum: 18.12.2013

Zdroj: www.skoda-auto.cz