Novinky ze světa Škoda AUTO
Rádi bychom vám představili koncept VISION 7S a nové logo Škoda, kdy obojí určitě stojí za vaši pozornost. Škoda AUTO nám odhaluje svou budoucnost zacílenou na elektromobilitu a digitalizaci, a současně s nejnovějším konceptem Vision 7S představuje nový designový jazyk a identitu značky. K tomu patří také nové logo, které lépe vyhovuje přesunu marketingových i komunikačních aktivit automobilky do světa internetu. Nové logo Škoda je jednodušší a zachovává okřídlený šíp. Zároveň symbolizuje éru elektromobility. Logo se bude používat ve spojení se dvěma novými barvami identity značky – smaragdovou a elektricky zelenou. Ty symbolizují ekologii, udržitelnost a elektromobilitu. Pro zajímavost – nové logo bylo vybráno z celkem 165 možných variant, ke kterým se vyjádřilo 2 200 respondentů, vybraných ze šesti klíčových trhů.
Příběh Škodovky se začal psát v roce 1895, kdy Václav Laurin s Václavem Klementem založili firmu na opravy a výrobu bicyklů a motocyklů. První dvě historická loga jsou tedy znakem jejich první značky Slavia. Už v roce 1905, při uvedení prvního vozu Voiturette, se pak značka přejmenuje na Laurin & Klement a s novým názvem přichází i nové logo s iniciály zakladatelů, doplněné o přepis v celé délce. Škoda se ve znaku poprvé objevila v roce 1925 po sloučení s plzeňským průmyslovým závodem, hned o rok později se začal používat i znak s okřídleným šípem. Dosavadní podoba loga s nápisem Škoda pod znakem, se užívá od roku 2016.
Škoda VISION 7S, to je nový koncept vrcholného sedmimístného SUV značky Škoda, který představuje zcela nový designový jazyk a ukazuje i nové logo a vizuální identitu značky. Elektromobil postavený na modulární platformě MEB se vyznačuje robustním vzhledem, funkčností a autentičností. Vzhled interiéru dotvářejí udržitelné materiály a interaktivní povrchy. Matná metalická barva v světlém odstínu zelená Explorer podtrhuje minimalistický vzhled. Jedná se tak o první vůz Škoda s matnou barvou karoserie. Baterie s kapacitou 89 kWh umožňuje dojezd více než 600 km na jedno nabití v režimu WLTP.
Nový designový jazyk se prezentuje maskou Tech-Deck Face na přídi, robustní spodní částí karoserie s vysoko posazenou boční tornádo linií a aerodynamickými liniemi střechy, které zaručují nízkou spotřebu. Prodloužený prostor pro cestující na první pohled naznačuje velkorysou nabídku místa v interiéru. K výtečné aerodynamice přispívají i velká 22palcová kola s ráfky v téměř uzavřeném designu. VISION 7S ukazuje i nově pojaté chlazení elektromobilu, které má jiné nároky než vozy se spalovacími motory. Zaujmou tu například výdechy vzduchu nad bočními prahy. Kryté jsou mřížkami a odvádí vzduch zahřívající se při chlazení baterie. Tato část zároveň slouží i jako stupátko pro nastupování do portálových dveří s protisměrným otevíráním.