Model Škoda Rapid přijíždí na český trh
Od 20. října 2012 budou mít zákazníci v České republice možnost si vůz Škoda Rapid důkladně otestovat. V tento den se u domácích prodejců značky Škoda budou konat dosud největší testovací jízdy v historii značky.
Nová kompaktní limuzína Škoda Rapid doplňuje aktuální paletu značky mezi modely Škoda Fabia a Škoda Octavia. „Škoda Rapid je novou třídou značky Škoda a v každém ohledu nastavuje nová měřítka v segmentu kompaktních limuzín,“ říká Petr Pečenka, ředitel Škoda AUTO Česká republika. „Škoda Rapid je nejen mimořádně prostorný, hospodárný a současně elegantní automobil, ale především jde o automobil, který nabízí vynikající poměr ceny a užitné hodnoty.“
Škoda Rapid je ve své třídě novým měřítkem prostornosti. Při kompaktních vnějších rozměrech vozu (délka 4,48 m, šířka 1,71 m, výška 1,46 m) může uvnitř cestovat až pět osob. Rapid vykazuje nejlepší hodnoty ve své třídě, pokud jde o prostor pro kolena a nad hlavou. ‚Nejlepší ve třídě’ ve svém segmentu je také objem zavazadlového prostoru – 550 litrů. „Škoda Rapid je ten pravý vůz pro celou rodinu,“ doplňuje Pečenka.
Se svou vynikající nabídkou prostoru je nová modelová řada značky Škoda AUTO veskrze ‚Simply clever’ vozem. Příkladem mimořádně jednoduchého a efektivního řešení je škrabka na led, ukrytá ve víčku palivové nádrže. Na přání Škoda poprvé nabízí také oboustranný koberec do zavazadlového prostoru. Pod sedadlem řidiče se navíc nachází praktický držák reflexní vesty. Díky nádobce na odpadky, integrované do bočních dveří se snadno udržuje pořádek v interiéru. Nad rámec těchto ‚premiér’ může být Rapid na přání vybaven celou řadou dalších chytrých řešení, například držákem multimediálních zařízení, držákem parkovacích lístků, různými držáky nápojů, síťkami na vnitřní straně předních opěradel a síťovým programem pro zavazadlový prostor.
Jako u vůbec prvního sériového vozu značky se u vozu Škoda Rapid plně uplatňuje nově vyvinutý designový jazyk značky. Dokonalé proporce, jasně a čistě modelované plochy vytvářejí atraktivní celkový vzhled.
Škoda Rapid klade důraz na aktivní a pasivní bezpečnost: sériově je Rapid v České republice a v dalších zemích EU vybaven systémem ESP (Electronic Stability Program). Volitelné funkce, jako kontrola tlaku v pneumatikách, mlhové světlomety s takzvanou ‚Corner-Funkcí’ nebo asistent prorozjezd do svahu ‚Hill-Hold-Control’, posilují úroveň aktivní bezpečnosti vozu. V oblasti pasivní bezpečnosti posádku v případě nárazu ochrání rozsáhlý bezpečnostní paket. Jeho součástí je šest airbagů: přední, boční a hlavové – dále výškově stavitelné tříbodové bezpečnostní pásy s přitahovačem a bezpečnostní hlavové opěrky.
V Evropě bude Škoda Rapid nabízena s celkem čtyřmi benzinovými a dvěma naftovými motory, všechny splňují emisní normu EU 5. Základní motorizací je zážehový motor o objemu 1,2 litru, tříválec MPI o výkonu 55 kW (75 koní). V nabídce jsou i další benzinové motory: 1,2 TSI o výkonu 63 kW (86 koní), motor 1,2 TSI o výkonu 77 kW (105 koní) a motor 1,4 l TSI o výkonu 90 kW (122 koní).
Vznětový motor o objemu 1,6 litru pracuje s přímým vstřikem paliva Common-rail, je vybaven filtrem pevných částic a má dvě výkonové varianty. Výkonnější varianta motoru 1,6 TDI CR, která dává výkon 77 kW (105 koní), je k dispozici okamžitě. Základní naftová verze s výkonem 66 kW (90 koní) přijde na trh v polovině roku 2013. Volitelně bude možno tento motor kombinovat se sedmistupňovou přímo řazenou převodovkou DSG.
Již při zahájení prodeje budou v nabídce i úsporné pakety Green tec. Součástí paketu Green tec je systém start-stop, rekuperace a pneumatiky se sníženým valivým odporem. Tato opatření snižují spotřebu paliva až o 0,5 l/100 km.
Škoda Rapid bude sjíždět z linky v Mladé Boleslavi jako třetí model vedle modelových řad Fabia a Octavia. Pro výrobu modelu Rapid a nové generace řady Octavia automobilka v současné době modernizuje a rozšiřuje výrobní provozy ve svém hlavním závodě. Výrobní kapacita této linky v Mladé Boleslavi postupně vzroste z 800 až na 1 200 vozů denně.