Škoda Auto prodala v pololetí rekordních 493.000 aut
utomobilka Škoda Auto prodala v prvním letošním pololetí rekordních 493.000 vozů, o 8,4 procenta meziročně více. Jen v červnu prodala 87.400 aut, což je druhý nejúspěšnější měsíc značky. Nejprodávanějším modelem byla opět Octavia v počtu 219.600 vozů, zveřejnila dnes automobilka v tiskové zprávě.
Škoda Auto za prvních šest měsíců zaznamenala růst na všech hlavních trzích s výjimkou západní Evropy. Ve východní Evropě firma prodala více než 65.200 vozů, o 31,1 procenta meziročně více. Ve střední Evropě vzrostly prodeje o 4,6 procenta na 66.600 aut. V Číně se prodalo více než 120.700 vozů Škoda s nárůstem o 7,6 procenta. Indie zaznamenala 40,1 procentní růst v počtu 20.500 vozů. Z toho necelé dvě třetiny představovala nová limuzína Rapid.
Na trzích západní Evropy dodávky vozů české značky meziročně klesly o 0,7 procenta. Firma zde za letošní první pololetí prodala 195.400 aut. Podíl vozů Škoda se zde však podle mluvčího Jozefa Baláže zvýšil na více než tři procenta.
Téměř ve všech prodejních regionech jsme se rozvíjeli lépe než trh a dále jsme zlepšovali svou dobrou pozici. Druhé pololetí však nebude jednoduché. Velmi pečlivě sledujeme trhy a počítáme s podstatně silnějším protivětrem,” řekl předseda představenstva automobilky Winfried Vahland.
Nejprodávanější model Octavia v 1. pololetí zaznamenal nárůst prodeje o 9,7 procenta, Fabia s 133.600 prodanými vozy naopak pokles o 3,2 procenta. Klesal prodej také modelu Superb, o 10,3 procenta na 56.900 aut. Terénní Yeti se prodával s meziročním nárůstem 28,6 procenta na 45.100 vozů. Vozů Roomster se prodalo 20.400, o 13,1 procenta více. Citigo, prodávaný v Evropě, zaznamenal prodej 5500 vozů a limuzíny Rapid firma dodala v Indii 11.800 kusů, uvedl Baláž.
Letošní červen byl podle vedení firmy pro značku druhým nejúspěšnějším měsícem v historii. Firma prodala o 6100 aut více než loni ve stejné době a dodávky rostly i v západní Evropě. Prodej 35.600 vozů zde vytvořil meziroční růst 1,2 procenta. V Německu se prodalo o 10,5 procenta vozů více, ve Švýcarsku byl přírůstek až 31,7 procenta. Dvojciferný růst zaznamenala firma také na východě Evropy, v Rusku prodala 9600 aut, o 36 procent více než vloni. Červnový růst 39,3 procenta s téměř 3.200 auty zaznamenal indický trh. V ČR se minulý měsíc prodalo více než 5800 vozů, o 7,6 procenta více. Podíl tuzemské značky na domácím trhu tak v červnu činil 37,9 procenta.
Největší český výrobce automobilů hodlá do roku 2018 celosvětově prodávat 1,5 milionu aut ročně. Vloni firma prodala zatím rekordních 879.200 aut.
Zdroj: www.zakruta.cz