Leon posílil prodej značky SEAT v prvním čtvrtletí 2014

Datum: 9.4.2014

SEAT zvýšil prodej během prvního čtvrtletí letošního roku o 7,3 %. Španělská značka dodala celkem 93 400 vozů, o 6300 více než ve stejném období roku 2013. Leon byl s nárůstem o 60,1 % hlavní hnací sílou pozitivního vývoje prodeje značky SEAT. V prvních třech měsících dodal SEAT 34 600 vozů Leon, o 13 000 více než v prvním čtvrtletí 2013 (21 600 vozů). Kombi Leon ST, které je na trhu od konce uplynulého roku, zaznamenalo 8000 dodaných vozů. K nárůstu prodeje přispěl rovněž vyšší prodej modelu Toledo (+28,1 %; celkem 4700 vozů) a Alhambra (+14,1 %; celkem 5200 vozů).

Předseda představenstva společnosti SEAT Jürgen Stackmann zdůraznil skutečnost, že „po velmi pozitivním roce 2013 pokračoval rostoucí trend prodeje i v prvním čtvrtletí letošního roku. Hnacím motorem našeho růstu v roce 2014 bude i nadále mírné oživení na hlavních evropských trzích a především úspěch Leonu“. Dr. Andreas Offermann, člen představenstva zodpovědný za prodej a marketing, řekl, že „Německo, Velká Británie a střední a východní Evropa patří mezi trhy, které nejvíce přispěly k vysokému počtu dodaných vozů“, a dodal, že „uvedení nového Leonu ST překonalo všechna očekávání. Stal se již klíčovým modelem v naší nabídce“.

Evropa, základ růstu
Prodej značky SEAT v západní Evropě v prvním čtvrtletí vzrostl o 7,8 % (73 300 vozů; 68 000 vozů v 1. čtvrtletí 2013), což znamená tržní podíl ve výši 2,3 %. Na svém hlavním trhu, v Německu, dodal SEAT 19 000 vozů (2013: 16 600 vozů), o 14,8 % více, a patří na něm mezi deset nejprodávanějších značek. SEAT rostl rovněž ve Španělsku (+0,4 %; celkem: 17 200 vozů) a ve Velké Británii, kde v uplynulém roce dosáhl nejvyššího prodeje ve své historii. Celkem 13 900 vozů, prodaných na britských ostrovech v prvním čtvrtletí (2013: 11 500 vozů), představuje enormní nárůst o 21,0 %. SEAT vylepšil své prodejní statistiky také ve Francii (+4,6 %; celkem: 6000 vozů) a téměř zdvojnásobil svůj odbyt v Portugalsku (+88,6 %; celkem: 1300 vozů).

Ve střední a východní Evropě stoupl prodej značky SEAT v prvním čtvrtletí o 85,6 % na 5700 vozů (2013: 3100 vozů). Hlavním trhem v této oblasti je Česká republika, kde bylo dodáno
1750 vozů (+123,5 %).

Rodina modelů Leon se i nadále rozrůstá
V letošním roce se bude nabídka vozů SEAT dále rozrůstat především v rámci rodiny Leon. CUPRA, nejvýkonnější model v historii značky SEAT, je po svém představení na Ženevském autosalonu již v prodeji a v dubnu se u prodejců objeví Leon ST 4Drive s pohonem všech kol. Koncem roku přijde na trh Leon X-PERIENCE, rodinná verze ve stylu crossoveru.

Ve druhém čtvrtletí začnou prodejci nabízet Mii by MANGO, speciální verzi elegantního městského vozu SEAT, vytvořenou ve spolupráci s barcelonskou módní značkou.

Datum: 9.4. 2014
Autor: IVG Tisková zpráva www.seat.cz