Škoda a Hyundai v kvazisouboji na brněnském autosalónu

Datum: 5.4.2013

Brněnský Autosalon byl ve své době lákadlem pro desítky tisíc fanoušků nových aut. Premiéru legendární Škody Favorit na něm v září 1987 sledovaly statisíce lidí. V posledních letech však Autosalon upadal a loni se dokonce vůbec nekonal. Letos přišla snaha o jeho obnovení a čekalo se, že automobilky představí žhavé novinky.

Ovšem, až na výjimky se tak nestalo. Škodovka představuje svoji Octavii Kombi a Huyndai modely Santa Fe a ix35. A právě jejich stánky také výstavě vévodí. Když vstoupíte do pavilonu P na Brněnském výstavišti, po levé ruce zabírá plochu 1000 m2 stánek Škodovky. Naproti je jen o pár metrů větší stánek korejské automobilky Hyundai. Charakterizuje to tak situaci, která je mnohými vnímána jako válka těchto dvou značek. 

„Kultura, která je v České republice dlouhodobě budována, nahrává tradičním hodnotám. Nemyslím si, že konfrontace nebo agresivita nejsou ty správné nástroje,“ říká Petr Pečenka ze Škoda-Auto. Jak těží zákazník z této, řekněme, rivality? Jde hlavně o souboj cen, protože Hyundai je v České republice známa svou agresivní cenovou politikou. 

Kam až to může dojít? „Už před několika lety jsme deklarovali, že nebudeme nejlevnější značkou a nebudeme se zapojovat do tohoto cenového souboje. Samozřejmě ceny konkurence sledujeme, ale nejlevnější nikdy nebudeme. Naše vozy mají skutečnou hodnotu a ta se nějakým způsobem musí odrazit v ceně,“ pokračuje Pečenka. 

Hyundai komunikuje přednosti zákazníkům 

Právě Hyundai u nás rozpoutala cenovou válku, která stlačila ceny nových aut na současnou úroveň. Nejen tyto dvě automobilky nabízejí nová auta už pod 200 tisíc korun. „Nevnímáme to jako souboj. A zároveň už se na to nedíváme tak, jako se mnozí po dlouhých desetiletích dívali. V Česku byl zakořeněn jakýsi úzus, že všichni chtějí jen to jedno a že si to dokážou obhájit. 

V Česku jsme začali vyrábět v roce 2008 a postupně jsme připravili, řekněme, českou strategii. Ta vychází z toho, že komunikujeme přednosti automobilky našim zákazníkům,“ prozradil generální ředitel Hyundaie Vladimír Vošický. A z toho těží ten, kdo chce nové auto. „Stav na českém trhu není ani tak o konkurenci, ale o nabídce a zisku více zákazníků,“ vysvětluje Vošický. 

Jako třetí velký hráč se v Brně představuje automobilka Ford. Dalších devět značek je prezentováno prostřednictvím dealerů. Po pár krocích od stánku velké trojky, kde můžete například u Hyundaie vidět synchronizovaný tanec robotů nebo u Škodovky navrhování designu nové octavie, projdete do jiného světa. Do světa regionální výstavy. 

Datum: 4.4.2013
Zdroj: www.rozhlas.cz