SEAT Leon SC: zimní testy

Datum: 14.3.2013

Sportovní kompaktní model se třemi dveřmi. Všechny systémy vozu testovány v náročných mrazivých podmínkách. Modelová řada Leon se poprvé v historii rozšiřuje o další karosářské varianty.

Inženýři značky SEAT podrobili zcela nový Leon SC ještě před jeho uvedením na trh poslední fázi nekompromisních testů v náročných mrazivých podmínkách za polárním kruhem. V rámci důkladného testovacího procesu se jezdilo s prototypy Leon SC na hranici fyzikálních možností, aby bylo možné dokončit zkoušky kvality a funkčnosti mnoha systémů a funkcí vozu. Mezi ně patří funkce stěračů čelního okna, zámků, otvírání a zavírání dveří, topení, protiprokluzových a stabilizačních systémů, atd. Cílem všech těchto snah je vyvinout výjimečný vůz s nejvyšší úrovní kvality.

Nový SEAT Leon SC dává sebevědomě na odiv svůj osobitý charakter. Leon SC – Sports Coupé – je vynikající třídveřový kompaktní vůz, který dokonale ztělesňuje designérský styl značky SEAT. Zákazníkům nabídne ještě větší porci sportovních vlastností bez kompromisů v každodenní využitelnosti. Jeho funkční interiér přesvědčivým způsobem kombinuje vynikající řemeslné zpracování a prémiové materiály a poskytuje dostatek místa pro všechny cestující. Dokonce i zavazadlový prostor s objemem 380 litrů je velkoryse dimenzován, stejně jako u pětidveřové varianty.

„Nový Leon SC je stylistickou ikonou této modelové řady. Dokonale vyjadřuje klíčové hodnoty značky SEAT – design a dynamiku, techniku a kvalitu, a to vše za férovou cenu,“ říká James Muir, prezident společnosti SEAT S.A. „Nový Leon je velmi úzce svázán s konceptem čisté radosti z jízdy – aniž by se řidič musel vzdávat vysoké úrovně každodenní využitelnosti. I u modelu Leon SC jsme zůstali věrni tomuto úspěšnému principu – a ve všech klíčových oblastech jsme ho ještě více zdokonalili.“

Nový SEAT Leon SC disponuje vyspělou technikou, k níž patří nejmodernější informační a zábavní systémy, inteligentní asistenční systémy, důsledně lehká konstrukce, dokonale vyladěný podvozek a nejnovější generace motorů. Všechny motory jsou vybaveny přímým vstřikováním paliva v kombinaci s přeplňováním a poskytují kultivovanou dynamiku s vynikající hospodárností. Jednotky TSI a TDI se zdvihovým objemem od 1,2 do 2,0 litru pokrývají rozpětí výkonů od 63 kW (86 k) do 132 kW (180 k). Motor 1.6 TDI s výkonem 77 kW
(105 k) vybavený systémem start/stop má průměrnou spotřebu paliva pouhých 3,8 litru nafty na 100 kilometrů, což odpovídá hodnotě emisí CO2 pouhých 99 gramů na kilometr.Stejně jako pětidveřový Leon je Leon SC nabízen ve výbavových liniích Reference a Style, nad
nimiž stojí sportovní varianta FR.

„Leon SC je díky svému mírně zkrácenému rozvoru nejsportovnějším a nejemocionálnějším členem rodiny Leon. Působí dojmem sportovního kupé, ale zároveň se může pochlubit vysokým stupněm funkčnosti,“ říká Dr. Matthias Rabe, íká viceprezident společnosti SEAT S.A. zodpovědný za výzkum a vývoj. „Usilovným zaměřením na jemné vyladění celého vozu se nám podařilo zkombinovat silný sportovní charakter a precizní ovladatelnost s významným zvýšením komfortu a pohodlí. Leon SC je dalším příkladem, jak SEAT používá technologie koncernu Volkswagen k vývoji jedinečných vozů SEAT.“

Design – působivý vzhled
Nový SEAT Leon SC působí svými dokonale vyváženými proporcemi na první pohled impozantně. Poměr délky, výšky, šířky a krátkého rozvoru vyzařuje dynamiku dokonce i u stojícího vozu. Třídveřový kompaktní vůz inspirovaný designérským stylem, vyvinutým na koncepčních vozech IBE, IBL a IBX, je dynamickou interpretací stylistického pojetí značky SEAT.

„Třídveřovému Leonu SC jsme dodali velmi osobitý charakter – pouhé ubrání dvou dveří by nám nestačilo. Proto jsme se rozhodli pro kratší rozvor – přestože to je zkrácení jen o 35 milimetrů, vizuální efekt je velmi působivý. Výsledkem je velký rozdíl v dynamickém výrazu,“ říká Alejandro Mesonero-Romanos, šéfdesignér značky SEAT. „Designérský styl značky SEAT byl v novém Leonu přiveden k dokonalosti. Nejpatrnější to je na charakteristických liniích – je to vůz, který má osobnost.“

V porovnání s pětidveřovým Leonem je rozvor nového modelu Leon SC kratší o 35 milimetrů. Osobitě tvarovaný pás bočních oken zároveň vizuálně prodlužuje celkovou délku vozu 4,23 metru. Leon SC tím získal vzhled, který je sportovní a působivý, ale zároveň velmi kompaktní. Všechny vnější linie mají povrchovou úpravu, která působí ve třech dimenzích a dodává designu ještě více osobitosti s jemnou souhrou stínu a světla.

Také příď nového modelu Leon SC je charakterizována „ikonickým designem“. Všechny linie směřují do jednoho bodu, který leží před vozidlem. Čistý a stabilní geometrický tvar trojúhelníku je základním prvkem designérského stylu značky SEAT a v designu nového Leonu SC se objevuje na mnoha místech.

Trojúhelník je například ústředním prvkem designu předních světlometů, které jsou dokonale integrovány do sošných tvarů Leonu SC. Jejich ostré linie patří mezi typické prvky značky SEAT. Leon SC je technologickým průkopníkem díky na přání dodávaným světlometům s diodami LED pro všechny osvětlovací funkce, které se vyznačují velkou intenzitou osvětlení. Inovativní LED světlomety, nabízené poprvé v kompaktním segmentu, spotřebují méně energie a mají extrémně dlouhou životnost. Barevná teplota jejich světla 5500 Kelvinů je podobná dennímu světlu, takže méně unavují oči. Dosavadní testy navíc ukazují, že světlomety s diodami LED pro nový Leon nabízejí nejlepší poměr cena/výkon v rámci celého automobilového trhu.

Boční profil nového modelu SEAT Leon SC zaujme harmonickým poměrem mezi lakovanými a prosklenými plochami – na výšku to je přibližně jedna třetina skla k dvěma třetinám plechu.Tento prvek zdůrazňuje solidnost a podtrhuje stabilní postoj vozu. Charakteristická přerušená „Línea Dinámica“ prochází vzadu nad podběhy kol. Precizně tvarované prolisy na bocích nejsou zcela rovné a svým velmi mírným obloukem zvyšují napětí. Velké zadní okno má podobu převráceného stylizovaného pětiúhelníku, jehož sklon je o 19° větší než u pětidveřového modelu, čímž je zdůrazněn charakter kupé. Je to další charakteristický prvek nového modelu SEAT Leon SC.

Nové logo SEAT symbolizuje klíčové hodnoty značky – puristický design a vysokou úroveň řemeslného zpracování. Leon je prvním modelem nesoucím nové logo – na přídi, kolech, zádi a volantu.

Interiér s informačními a zábavními systémy – přehledný a moderní
Sebevědomá dynamika exteriéru nalézá pokračování v interiéru nového modelu SEAT Leon SC, který je přehledný, světlý a čistě uspořádaný. Materiály jsou nejvyšší kvality a řemeslné zpracování prvotřídní. Nádherné měkké povrchy jsou u některých verzí doplněný chromovanými a kůží potaženými ozdobnými prvky, které zdůrazňují prémiovost vozu.

Alejandro Mesonero-Romanos, šéfdesignér značky SEAT, o interiéru říká: „Jako měřítko při navrhování designu světlého a elegantního interiéru jsme použili ergonomii, přičemž jsme se nechali inspirovat precizností kokpitu letadla. Řidiče Leonu SC nic zbytečně nerozptyluje, aby se mohl plně soustředit na řízení.“

Prostor pro řidiče a spolujezdce vpředu má čistý a harmonický design. Úsporný, téměř puristický design přístrojové desky nabízí řidiči perfektní uspořádání, všechny spínače, tlačítka a páčky jsou na místě, kde je intuitivně očekává. Velké stupnice přístrojů jsou snadno čitelné, přičemž informační systém řidiče je součástí sériové výbavy již od linie Reference. Pro kvalitně zpracovaný volant, který nese na svém krytu airbagu nové logo SEAT, jsou na přání k dispozici multifunkční ovládací prvky.

Nově navržená sedadla jsou sportovní a extrémně pohodlná pro lidi všech velikostí. Všechny stupně výbavy mají sériově výškově nastavitelné sedadlo řidiče, zatímco výškově nastavitelné sedadlo spolujezdce vpředu se dodává na přání pro linii Reference a sériově pro linii Style. Sedadla zaručují nejlepší možné vedení těla při dynamické jízdě a jsou extrémně pohodlná i při jízdě na dlouhé vzdálenosti.

Celá řada nádherně navržených detailů podtrhuje vysokou úroveň řemeslného zpracování v novém modelu Leon SC – patří mezi ně ovládací prvky klimatizace, velké výdechy ventilační soustavy a trojrozměrně tvarované ozdobné obložení. Zavazadlový prostor má objem 380 litrů, což je největší hodnota ve své třídě.

SEAT uvede nový model Leon SC na trh s širokým výběrem nejmodernějších informačních a zábavních systémů. Všechna řešení jsou založena na ovládacím systému Easy Connect, který je vybaven dotykovým displejem pro ovládání zábavních, komunikačních a navigačních funkcí, jakož i celé řady dalších provozních funkcí. Dotykový displej s úhlopříčkou až 5,8“ a příslušná tlačítka a otočné ovládací prvky jsou umístěny centrálně mezi dvěma výdechy ventilační soustavy uprostřed přístrojové desky. Jsou snadno čitelné i dosažitelné jak pro řidiče, tak pro spolujezdce vpředu. Vrcholné verze jsou navíc poprvé vybaveny senzorem přiblížení, aby bylo ovládání ještě intuitivnější.

Pohon – úsporný a výkonný
Nový SEAT Leon SC přijde na trh s řadou výkonných a úsporných motorů TDI a TSI se zdvihovým objemem od 1,2 do 2,0 litru. Všechny motory jsou vybaveny přímým vstřikováním paliva a přeplňováním. Jejich konstrukce zaručuje rychlé zahřátí na provozní teplotu a nízké vnitřní tření. Motor 1.6 TDI dosahuje nejvyššího výkonu 77 kW (105 k) a maximálního točivého momentu 250 N.m. Je-li vybaven systémem start/stop a systémem rekuperace kinetické energie, spotřebuje v průměru pouhých 3,8 litru nafty na 100 kilometrů, což odpovídá emisím CO2 99 gramů na kilometr. Jednotka 2.0 TDI, která propůjčuje Leonu SC křídla suverénním výkonem 110 kW (150 k) a točivým momentem 320 N.m, spotřebuje pouhých 4,1 litru paliva na 100 kilometrů. Co se týče motorů TSI, začíná jejich nabídka pro Leon SC jednotkou 1.2 TSI, která je k dispozici ve dvou verzích s výkonem 63 kW (86 k) a 77 kW (105 k). O stupeň výš stojí další představitel nové generace motorů TSI, jenž poskytuje ze zdvihového objemu 1,4 litru nejvyšší výkon 90 kW (122 k) a točivý moment 200 N.m. Díky sériově dodávanému systému start/stop a rekuperaci kinetické energie spotřebuje pouhých 5,2 litru benzinu na 100  kilometrů, což odpovídá 120 gramům CO2 na km. Zákazníci si mohou pro Leon SC zvolit také jednotku 1.4 TSI s výkonem 103 kW (140 k) a maximálním točivým momentem 250 N.m. Její průměrná spotřeba paliva je 5,2 litru na 100 kilometrů s hodnotou emisí CO2 pouhých 119 gramů na km. Vrcholem řady zážehových motorů je čtyřválec 1.8 TSI vyladěný na výkon 132 kW (180 k) a točivý moment 250 N.m. Paletu vznětových motorů doplňuje 1.6 TDI s výkonem 66 kW (90 k). V závislosti na variantě motoru zajišťují přenos hnací síly pětistupňové nebo šestistupňové mechanické převodovky nebo kompaktní a lehké dvouspojkové převodovky DSG, které řadí svých šest nebo sedm převodových stupňů pro jízdu vpřed s ohromující rychlostí a výjimečnou účinností. Některé verze disponují volnoběžnou funkcí, která ještě více snižuje spotřebu paliva.

Podvozek – dynamika s komfortem
Také podvozek se významně podílí na zvýšené dynamice nového modelu SEAT Leon SC. Řízení se vyznačuje vynikající směrovou stabilitou a citlivou zpětnou vazbou, zatímco účinné odpružení „vyžehlí“ veškeré nerovnosti povrchu vozovky. Vpředu je náprava se vzpěrami McPherson uložená v pomocném rámu, zatímco varianty s motory o výkonu až 110 kW (150 k) mají vzadu vlečená ramena spojená torzně poddajnou příčkou. Vrcholné varianty jsou vybaveny víceprvkovou konstrukcí, která odděleně zachycuje podélné a příčné síly. Nový systém SEAT Drive Profile v modelu SEAT Leon SC FR nabízí možnost přizpůsobit si nastavení vozidla individuálním preferencím. Řidič si může měnit charakteristiku posilovače řízení, reakce pedálu plynu a zvuk motoru, který je modulován zvukovým zařízením, a to ve třech režimech – Eco, Comfort a Sport. K dispozici je navíc také nastavení Individual. V režimu Sport svítí diskrétní osvětlení interiéru ve výplních dveří červeně, aby vytvářelo ještě dynamičtější atmosféru.

Asistenční systémy – ostražité a průkopnické
Inženýři značky SEAT vyvinuli pro nový Leon SC nejmodernější asistenční systémy. Kamera u vnitřního zpětného zrcátka pracuje pro systém Lane Assist, který zasahuje do elektromechanického řízení, aby vůz nepřejel podélnou čáru vymezující jeho jízdní pruh. Rovněž asistent dálkových světlometů, který automaticky přepíná mezi dálkovými a tlumenými světly, používá tuto kameru. Dalším ostražitým systémem je sledování únavy řidiče – tento systém zaznamená klesající koncentraci řidiče a navrhne mu přestávku k odpočinku. Dalším významným bezpečnostním systémem, který je navíc součástí sériové výbavy modelu Leon SC, je multikolizní brzda, která pomáhá předcházet sekundárním kolizím v případě nehody.

Datum: 13.3. 2013
Autor: IVG Tisková zpráva www.seat.cz