Autokrosař Václav Fejfar slaví třetí evropský titul!

Datum: 29.9.2012

Václav Fejfar, který nás propaguje nejen na svém voze, vyhrál ME v kategorii Touring Autocross.

Kdo je Václav Fejfar? 

  • ČTYŘNÁSOBNÝ MISTR České republiky v letech 1998,1999,2000,2001 (D3A 1600 ccm)
  • DVOJNÁSOBNÝ MISTR Evropy v letech 2000 a 2001 (D3A do 1600 ccm) 
  • Vícemistr Evropy divize TAX v roce 2010 ( tím dosáhl nejlepšího umístění českého závodníka v této kategorii) 
  • 2x celkově třetí v ME divize 1 v letech 2008 a 2009 
  • Vítěz 19 závodů ME, dále 14X druhý a 6x třetí v závodech ME 
  • Jediný jezdec, který vyhrál závod ME ve všech kategoriích – D3, D3A i D1 
  • držitel ZLATÉ SPONY 
  • DVOJNÁSOBNÝ DRŽITEL titulu „Nejúspěšnější sportovec“

Pět sezón v divizi plechových aut zúročil Václav Fejfar a celý jeho tým ve skvělou bilanci – pět celkových medailových umístění – po dvou bronzech v letech 2008 a 2009, přišla dvě stříbra v letech 2010 a 2011 dosáhl v letošním roce lužanský jezdec na vytoužené zlato.

Fejfar vitězství 

Vašku, jaký je to pocit, být znova, a dodejme že po jedenácti letech, na vrcholu?
„Ještě si to ani pořádně neuvědomuji, budu to vstřebávat nejméně měsíc. Mám obrovskou radost, je to zúročení pětileté práce – vývoje auta, zklamání, radosti, i různých intrik, pomoci kamarádů, prostě všeho.“

Jaké to bylo, když ses dozvěděl, vlastně ještě před finálovou jízdou, že jsi Mistrem Evropy?
"No samozřejmě jsem si to moc užíval, což snad bylo vidět i na mé finálové jízdě. Původně jsem chtěl taktizovat. Ale pak jsem si oblékl kombinézu a přilbu a všechno bylo jinak…Pro ty lidi jsem to musel udělat, překvapilo mě, kolik jich přijelo do Itálie fandit.“

Samozřejmě, že jsi Ty tím, kdo se o úspěchy zasloužil největší měrou, ale za tvými zády jsou další, koho by jsi nejvíce vyzdvihl?
„Jmenovat nechci, ale samozřejmě rodinu, mechaniky, sponzory, řadu přátel, spolupracovníků. Pokud si tedy mohu dovolit jmenovat, ostatní snad prominou, tak Pana motoráře Mika Calleghana. Prakticky z ničeho jsme dosáhli na tento nádherný úspěch.“

V porovnání s konkurenci bojuješ každou sezónu o přežití, o možnost jet na další závod, o čemž většina lidí nemá ani tušení. Jak hodně Tě těch pět let vyčerpalo?
„To všechno je pravda, o to víc si všichni ceníme výsledku, kterého jsme dosáhli ve strašně skromných podmínkách. Závodění mě nabíjí, ale shánění peněž naopak ubíjí. Nejsem manažeér, neumím to. Přesto děkuji všem, kteří na moje starty přispívají“

Dosáhl jsi toho, co sis na začátku projektu s Fábií moc přál. Vyhrát Evropu s českým autem, a bylo to bez jakékoliv podpory továrny Škoda.
„K tomu nemám co dodat. Moje Škoda Fabia byla postavena z devadesáti procent v lužanské garáži.“

Teď budeš slavit, čeká Tě , stejně jako vloni řada pozvání, vyhlášení různých anket, ale přesto se zeptám, co příští sezóna?
„Lhal bych, kdybych nezmínil, že je velkou motivací jít do Super Buggy, tam evropský titul ještě nemám. Na druhou stranu znám svoje finanční možnosti a jsem realista. Takže na sedmdesát procent budu příští rok obhajovat titul s „dvojkovou fábií, která je již rozestavěna."

fejfar

Datum: 28.9.2012
Zdroj: www.fejfar.cz