Popis ŠKODA Yeti

Design a fotogalerie

Již na první pohled je patrné, že ŠKODA Yeti je SUV navržené pro každodenní využití. V městské džungli si získává respekt dospělým výrazem a dynamickou elegancí. Většina exponovaných dílů – jako nárazníky a prahy – je lakována v barvě karoserie.

Pro přední část je charakteristické zdůraznění horizontálních linií. Výraznou masku chladiče lemují nově ztvárněné světlomety, které mohou být osazeny bi-xenony a LED technikou pro denní svícení. Jejich krystalická struktura odráží sílu charakteru a propůjčuje vozu důstojnost. V souladu s aktuálním designovým trendem značky získaly mlhovky hranatý tvar a přestěhovaly se do prostoru blíže k vozovce.

Stejně jako přední část, i záď modelu Yeti byla přepracována. Grafika zadních sdružených svítilen působí ještě preciznějším dojmem, novinkou je možnost využití LED techniky. V madle se ukrývá technická lahůdka: Yeti je prvním vozem ŠKODA, který může být vybaven parkovací kamerou (Optical Parking Assistant).

Elegance a styl do města

  • První vůz ŠKODA s parkovací kamerou​
  • Komfort řazení dvouspojkových převodovek DSG
  • Systém zadních sedadel VarioFlex

Linie tvarované městskou džunglí

Linie tvarované městskou džunglí

Již na první pohled je patrné, že ŠKODA Yeti je SUV navržené pro každodenní využití. V městské džungli si získává respekt dospělým výrazem a dynamickou elegancí. Většina exponovaných dílů – jako nárazníky a prahy – je lakována v barvě karoserie.

Yeti s dvoubarevnou karoserií

Pro vybrané barvy karoserie lze zvolit střechu v odlišném odstínu. Yeti tak bude ještě výraznější.

Esence designu

Esence designu

Nezaměnitelný vzhled modelu Yeti se aplikací prvků nového designového jazyka značky ŠKODA posunul na novou kvalitativní úroveň. Vizuální koncept vozu odpovídá prostředí, kde se bude pohybovat nejčastěji. Z modelu Yeti vyzařuje stylová čistota, typická pro městská SUV typu crossover. Tomu odpovídá i fakt, že vybrané exponované díly karoserie – jako spodní části nárazníků nebo prahy – jsou lakovány v barvě karoserie.

Tváří v tvář

Tváří v tvář

Pro přední část je charakteristické zdůraznění horizontálních linií. Výraznou masku chladiče lemují nově ztvárněné světlomety, které mohou být osazeny bi-xenony a LED technikou pro denní svícení. Jejich krystalická struktura odráží sílu charakteru a propůjčuje vozu důstojnost.

Spodní polovině přídě dominuje široký nasávací otvor zakončený decentním spoilerem. V souladu s aktuálním designovým trendem značky získaly mlhovky hranatý tvar a přestěhovaly se do prostoru blíže k vozovce.

Krystalický & Nezaměnitelný

Krystalický & Nezaměnitelný

Stejně jako přední část, i záď modelu Yeti byla přepracována. Grafika zadních sdružených svítilen působí ještě preciznějším dojmem, novinkou je možnost využití LED techniky pro denní svícení. Nechybí charakteristické prvky v podobě trojúhelníkových prolisů vedle registrační značky a nově provedeného loga. V madle se ukrývá technická lahůdka: Yeti je prvním vozem ŠKODA, který může být vybaven parkovací kamerou (Optical Parking Assistant).

Interiéry a výbavové stupně

Interiér modelu Yeti nabízí dostatek prostoru pro individualizaci. Základem jsou čtyři výbavové stupně: Active, Ambition, Elegance a L&K. K tomu přidejte sedmnáct barevných variant potahových látek, provedení interiéru a okrasných lišt.

Omlazená ŠKODA Yeti vyčnívá mezi kompaktními SUV nejen designem exteriéru, ale také prostorovým konceptem interiéru. Uvnitř vládne vzdušná atmosféra, na které se velkou měrou podílí vertikálně orientované velkorysé prosklení. Díky celkově promyšlenému využití obestavěného prostoru se Yeti řadí na špičku své třídy v nabídce místa pro cestující.

Protože nejvíce času ve Vašem autě strávíte sezením, máme v našem týmu vývojářů experty, kteří věnují tisíce hodin tomu, abyste se uvnitř vozu cítili co nejlépe. Díky nim se Yeti může pochlubit pohodlným nastupováním, snadným nalezením pozice za volantem a dobrým výhledem všemi směry.

Elegance v hlavní roli

Elegance v hlavní roli

Ať už dáváte přednost látce, kůži, nebo Alcantaře, Yeti vyjde vstříc Vašim přáním a vkusu. Jednou z nejatraktivnějších voleb je kombinace béžových kožených sedadel Gobi Sand, dvoubarevného interiéru a ozdobných lišt s dekorem dřeva.

Nebe místo střechy

Nebe místo střechy

Velká panoramatická střecha prosvětluje interiér a posiluje pocit vzdušnosti na palubě modelu Yeti. Je dvoudílná, s přední částí elektricky výklopnou a posuvnou. Pouhým stiskem tlačítka ji lze odstínit dvojicí vnitřních síťových rolet. Tónované sklo má sníženou propustnost tepelného záření. Vnější rozměry střešního modulu jsou 1364 mm (délka) a 870 mm (šířka).

Ovladače na dosah

Ovladače na dosah

Ačkoliv volant není od slova „volat“, ve vozech ŠKODA jím opravdu můžete ovládat telefon... a také autorádio či palubní počítač.

Pro minimalisty i maximalisty

Nabídka tříramenných volantů je více než široká, jak s ohledem na použité materiály, tak na funkčnost. Základem je volant potažený polyuretanem příjemným na dotek. Ve vyšších verzích jsou volanty obšité kůží.

Pečlivý výběr materiálu

Pečlivý výběr materiálu

Spoustu času věnujeme nejen hledání optimálního tvaru sedáků a opěradel, ale také výběru jejich potahů. Je jen na Vás, zda se rozhodnete pro odolné látky, exkluzivní kůži, nebo moderní Alcantaru.

Léto i zima současně

Elektronicky řízená klimatizace Climatronic se samočinně stará o udržování přednastavené teploty uvnitř vozu. Navíc je dvouzónová, takže řidič i jeho spolujezdec si mohou nastavit svou vlastní optimální teplotu.

Pro každou trasu, pro každý cíl

Pro každou trasu, pro každý cíl

Vyspělý systém Columbus v sobě spojuje navigační, komunikační a multimediální funkce. Ovládá se prostřednictvím 6,5" barevného dotykového displeje s rozlišením 800 x 480 pixelů a možností zobrazení údajů klimatizace či parkovacích senzorů. Výkonný procesor se stará o rychlé propočítávání trasy, přívětivé uživatelské rozhraní pak o její jednoduchou a přehlednou prezentaci.

Laurin & Klement

Provedení Laurin & Klement uspokojí vysoké nároky na komfort a exkluzivitu. Nabídka barev karoserie zahrnuje výlučně metalické odstíny. Na bocích vozu jsou plaketky„Laurin & Klement“. Jen pro tuto výbavu jsou v nabídce dvoubarevná 17" kola Annapurna z lehké slitiny nebo stylová hnědá metalíza Magnetic, která ladí s barvou koženého interiéru. Logo jako závazek -

Tento nápis je symbolem, že se hrdě hlásíme k odkazu našich zakladatelů a jejich motta „Jen to nejlepší je dobré pro naše zákazníky“.

Laurin & Klement

Kola z lehké slitiny

V široké paletě 16" a 17" kol z lehké slitiny pro model Yeti zcela určitě naleznete taková, která nejlépe odpovídají Vašemu stylu. Vedle základní nabídky si můžete vybrat kola z lehké slitiny také v sortimentu ŠKODA Originálního příslušenství.

Kola z lehké slitiny

Rozměry

V žádném jiném kompaktním SUV nemají cestující na zadních sedadlech tolik místa nad hlavou – Yeti jim nabízí 1027 mm. Pro zavazadla je vyhrazeno nejméně 405 litrů; posunutím zadních sedadel vpřed se místo zvětší na 510 litrů, jejich vyjmutím pak na vynikajících 1760 litrů.

Kola z lehké slitiny

Prostornost

Prostornost

Spousta prostoru pro cestující a jejich zavazadla je jednou z klíčových vlastností vozů ŠKODA. Yeti není výjimkou – díky dostatku místa pro nohy i nad hlavou lze cestovat v pohodlí i na dlouhé trasy.

Sklopné opěradlo vpředu, mezipodlaha zavazadlového prostoru a vyjímatelná zadní sedadla

Rozložený nábytek nebo sportovní vybavení? Pokud se opěradlo předního spolujezdce sklopí vpřed, ve voze Yeti vznikne ložná plocha dlouhá třeba na surfové prkno. Již tak vysokou praktičnost zavazadlového prostoru je možno zvýšit instalací mezipodlahy. Kromě toho, že vyrovnává plochu vzniklou sklopením zadních opěradel, nabízí úložný prostor pro užitečné nezbytnosti, jako například tažné lano, nouzový kanystr nebo deštník. Pro maximální přepravní nároky lze zadní sedadla zcela vyjmout z vozu a získat tak 1760 litrů.

Promyšlený prostorový koncept

Všechna sedadla mají příjemně tuhé výplně. Ta přední se mohou pochlubit přiměřeně zvýrazněným bočním vedením, takže jsou dostatečně komfortní, ale přitom nezapomínají ani na podporu v zatáčkách. Také obě krajní sedadla vzadu jsou anatomicky tvarovaná. V případě potřeby mohou vzadu cestovat až tři pasažéři.

Zavazadlový prostor

Zavazadlový prostor

Základní objem zavazadlového prostoru 405/510 litrů lze jednoduchým vyjmutím zadních sedadel zvýšit na 1760 litrů. V jeho výbavě nechybí osvětlení, oka pro upevnění nákladu nebo 12V zásuvka. V závislosti na výbavovém stupni je zavazadlový prostor bohatší o další praktická řešení, jako například přihrádky za podběhy, sklopné háčky, pružná schránka, síťový program nebo vyjímatelná dobíjecí LED svítilna.

Koncept zadních sedadel VarioFlex

Koncept zadních sedadel VarioFlex

Objem zavazadlového prostoru ve voze Yeti můžete měnit podle svých aktuálních potřeb. Je jen na Vás, jestli potřebujete limuzínu pro čtyři, rodinné auto na výlet pro pět, nebo malou dodávku.

Koncept zadních sedadel VarioFlex je tvořen třemi separátními sedadly, která lze nezávisle na sobě posouvat, sklápět či vyjímat. Obě krajní sedadla jsou posuvná v podélném směru; pokud se vyjme prostřední místo, krajní sedadla lze posunout více do středu, čímž vznikne velkorysý prostor pro ramena a lokty.

Opěradla zadních sedadel jdou snadno sklopit, v prostředním může být loketní opěrka s držáky nápojů. Pro zvýšení přepravních možností lze zadní sedadla překlopit vpřed (a háčky zafixovat za přední hlavové opěrky), nebo dokonce z vozu zcela vyjmout.

Originální příslušenství pro originální vzhled

Pořídit si kompaktní SUV ŠKODA Yeti znamená získat výborného společníka nejen pro volný čas, ale i pro běžný každodenní provoz. Produkty z nabídky ŠKODA Originálního příslušenství Vám navíc umožní podtrhnout image vozu, zvýšit jeho praktičnost nebo doladit komfort přesně na míru Vašim potřebám.

Koncovka výfuku

Koncovka výfuku

Koncovka výfuku z ušlechtilé oceli je dalším z detailů, které dokážou zatraktivnit Váš vůz. Vypadá lépe než výfuk v sériovém provedení a svojí stříbrnou barvou se skvěle vyjímá na zadním nárazníku. Díky materiálu, z nějž je vyrobena, má také výbornou odolnost vůči korozi. Koncovku stačí na původní trubku výfuku pouze nasadit.

Dekorativní prahové lišty

Vnitřní dveřní prahy jsou v ohrožení pokaždé, když otevřete dveře vozu. Při nastupování je odírají kamínky a další nečistoty z podrážek bot pasažérů. Chcete-li karoserii svého vozu ochránit, můžete tak učinit zároveň s výrazným vylepšením estetického vzhledu interiéru pomocí dekorativních prahových krytů. Jejich plastová část (materiál TPU/ABS) plní ochrannou funkci, lesklá vložka z ušlechtilé oceli působí v interiéru vozu jako šperk. Přední prahy jsou ozdobeny navíc nápisem Yeti.

Pedály z ušlechtilé oceli

Pedály z ušlechtilé oceli

Pedály z nerezové oceli tvoří důležitou součást sportovního interiéru vozu. Oblast pod nohama řidiče díky nim opticky získá na významu a jejich stříbrná barva se barevně propojí s ostatními chromovanými prvky v interiéru. Pedály zároveň přispívají ke sportovnějšímu pocitu při ovládání vozu a zásluhou jejich pryžových plošek po nich noha nikdy neuklouzne.

Plastová vana do zavazadlového prostoru

Plastová vana do zavazadlového prostoru se zvýšenými 15cm okraji je velmi praktický doplněk ze ŠKODA Originálního příslušenství, který ideálně padne Vašemu vozu a ochrání jeho zavazadlový prostor před znečištěním. Můžete na ni pokládat zašpiněné předměty jako boty, sportovní náčiní, zahradnický materiál, dřevo a podobně.
Vanu lze snadno a rychle z vozu vyjmout bez nebezpečí vysypání nečistot do zavazadlového prostoru a následně ji lze vyklepat nebo omýt vodou. Vana dokonale obepíná tvar zavazadelníku.

Kola Blossom z lehké slitiny

Kola Blossom z lehké slitiny

17" kola Blossom byla navržena speciálně pro model Yeti. Jejich exkluzivní dvoubarevné provedení podtrhuje styl vozu Yeti ve městě i mimo zpevněné cesty. Jsou elegantní a přitom vysoce funkční – kromě reprezentativního vzhledu totiž přispívají i k lepšímu pocitu z jízdy díky snížení neodpružené hmotnosti. Kola prošla náročnými homologačními testy ŠKODA, mimo jiné na odolnost vůči korozi, klimatickým vlivům či deformaci při jízdě.

Kryt klíče

Kryt klíče

Udělejte si radost a ozvláštněte svůj originální klíč ŠKODA atraktivním obalem. Tento módní kryt s bílým motivem Style dodá původnímu klíči větší exkluzivitu a odliší jej od ostatních podobných klíčů. Zachování všech dosavadních funkcí je samozřejmostí.

Bezpečnost

Nová ŠKODA Yeti – Bezpečně cestou necestou

Bezpečnost

Elektronická kontrola stability - ESC

Elektronická kontrola stability ESC pomáhá všem řidičům zvládnout kritické situace, ve kterých se vozidlo dostává do smyku.Řídicí jednotka prakticky neustále porovnává aktuální údaje o jízdním stavu vozidla s přednastavenými hodnotami. Pokud se údaje neshodují, vydá řídicí jednotka pokyn ke stabilizaci vozidla. Stabilizující systém ke svému fungování využívá schopnosti ABS, ASR a několika dalších speciálních snímačů. Díky nim se zabrání prokluzování a zablokování kol. Princip fungování spočívá ve snížení točivého momentu motoru a přibrzďování vnitřního (v zatáčce) zadního kola při nedotáčivém smyku, resp. vnějšího předního kola u přetáčivého smyku. ESC řidiči významně pomáhá, není však schopné překonat platné přírodní zákony. ESC může řidiči pomoct, jen pokud není překročena hranice přilnavosti alespoň na těch kolech, která mají stabilizovat vozidlo.

Elektronická kontrola stability - ESC

Airbagy

Hlavním účelem airbagů je zabránit kontaktu cestujících s tvrdými částmi vozu při nehodě.

Boční airbagy vzadu

Boční airbagy vzadu

Také cestující na zadních sedadlech se při bočním nárazu mohou spolehnout na ochranu bočních airbagů.

Až 9 airbagů

Robustní a bezpečná karoserie vozu ŠKODA Yeti může být vybavena až 9 airbagy. V případě kolize se tak cestující mohou spolehnout na komplexní ochranu.

Až 9 airbagů

Čelní airbagy

Čelní airbagy

Řidič je chráněn čelním airbagem umístěným ve volantu. Čelní airbag spolujezdce (na přání vypínatelný) je umístěn v přístrojové desce.

Hlavové airbagy

Hlavové airbagy

Hlavové airbagy kryjí zónu bočních oken a vnitřní struktury vozu od předního A-sloupku až po zadní C-sloupek. Chrání hlavy cestujících na předních i zadních sedadlech a poskytují tak maximální bezpečí.

Kolenní airbag řidiče

Kolenní airbag řidiče

Kolenní airbag řidiče je umístěn ve spodní části přístrojové desky pod sloupkem řízení a při čelním nárazu brání zranění kolen řidiče.

Boční airbagy vpředu

Boční airbagy vpředu

Boční airbagy umístěné v předních sedadlech řidiče i spolujezdce účinně chrání pánev, břicho a hrudník při nárazu z boku.

Blikání brzdových světel

Při prudkém brzdění v rychlostech nad 60 km/h začnou brzdová světla automaticky blikat. Po zastavení vozidla přestanou blikat brzdová světla a zapnou se varovná světla. Při rozjíždění se varovná světla automaticky vypnou. Toto opatření snižuje riziko nárazu zezadu zejména při dojíždění kolon na dálnicích nebo prudkém brzdění před nenadálou překážkou

Blikání brzdových světel

Viditelný rozdíl

AFS – osvětlení při jízdě na dálnici

Jízda na dálnici vyžaduje dlouhý dosah hlavních světlometů v přímém směru, zajišťující navíc optimální osvětlení pravého i levého jízdního pruhu. Meziměstský režim osvětlení se díky systému AFS postupně přepne do režimu dálnice, přičemž změna světelného paprsku je zcela plynulá (systém je aktivní od rychlosti 90 km/hod.).

AFS – osvětlení při jízdě na dálnici

AFS - meziměstské osvětlení

Tento režim je nejbližší normálním tlumeným (potkávacím) světlům, hlavní moduly obou světlometů jsou přitom v základním nastavení (systém je aktivní při rychlostech 0-15 km/hod., nebo 50-90 km/hod.).

AFS - meziměstské osvětlení

AFS - osvětlení při jízdě do zatáček

V závislosti na úhlu natočení volantu a rychlosti vozu při jízdě do zatáčky, poskytuje natočení světlometů lepší osvětlení vozovky, což umožňuje řidiči rychleji reagovat na případné nepředvídané překážky (systém je aktivní od rychlosti 10 km/hod.).

AFS - osvětlení při jízdě do zatáček

AFS - osvětlení ve městě

V městském režimu je rozložení světelného paprsku širší a kratší než v meziměstském režimu. Světlomety tak dostatečně osvětlují celou komunikaci včetně chodníků (systém je aktivní při rychlosti 15-50 km/hod.).

AFS - osvětlení ve městě

AFS - osvětlení na křižovatkách

Funkci odbočovacích světel plní přední mlhové světlomety s Corner funkcí. Poskytují lepší osvětlení při odbočování na křižovatkách, lepší viditelnost přilehlých přechodů pro chodce nebo parkovacích míst, i při jízdě do zatáček s malým poloměrem (systém je aktivní až do rychlosti 40 km / hod.).

AFS - osvětlení na křižovatkách

Isofix

Isofix

Úchyty Isofix na zadních sedadlech slouží pro lepší uchycení dětské sedačky do auta a vytvoření pevného spojení s karoserií vozu. To je důležité pro účinné zajištění dětské sedačky při nárazu.

V zavazadlovém prostoru jsou rovněž úchyty, které lze použít pro upevnění systémem TopTether. Ten omezuje rotační pohyb dětské sedačky kolem osy upevnění (úchytů Isofix). V případě nehody tedy zpomaluje pohyb dítěte směrem dopředu. TopTether je doplňkový způsob uchycení pro systém Isofix.

Bezpečnostní konstrukce karoserie

Bezpečnostní konstrukce karoserie

Kvalitní a tuhá konstrukce karoserie je základem bezpečnosti při všech typech nehod. Použitím velice pevných materiálů je dosaženo vysoké míry odolnosti skeletu. Jde především o oblast prostoru pro posádku, kde jsou povoleny pouze minimální deformace karoserie.

Přední a zadní část vozu zabezpečuje maximální pohlcení energie při nárazu. Speciální uložení motoru zabraňuje jeho proniknutí do prostoru pro cestující. V případě velkých nárazů se motor posune pod prostor posádky, kde nikoho neohrožuje.

Konstrukce sloupku řízení omezuje posunutí volantu proti řidiči v případě čelního nárazu. Umístění pedálů zajišťuje, že se při nárazu zasunou, čímž se snižuje riziko poranění nohou řidiče.

Další bezpečnostní prvky

ŠKODA Yeti byla vyvinuta s cílem nabídnout nekompromisní bezpečnost. Za to byl vůz při svém uvedení na trh v roce 2009 oceněn maximálním počtem pěti hvězdiček v nárazových testech Euro NCAP. Vedle výše uvedených bezpečnostních řešení je pro model Yeti k dispozici řada dalších prvků – ať už standardně, nebo v rámci volitelné výbavy:

  • ABS zabraňuje zablokování kol při prudkém brzdění. Na kluzkém povrchu tak zachovává směrovou ovladatelnost vozu.
  • MSR zamezuje blokování hnaných kol, ke kterému by mohlo dojit v důsledku brzdného momentu motoru na kluzkém povrchu.
  • Brzdový asistent HBA podporuje řidiče při nouzovém brzdění zvýšením tlaku v brzdné soustavě. Brzdná dráha se tak podstatně zkrátí.
  • Na přání může být ŠKODA Yeti vybavena systémem TPM, který varuje řidiče při poklesu tlaku v některé z pneumatik.
  • Asistent rozjezdu do kopce umožňuje pohodlné rozjíždění do svahu bez rizika nechtěného couvnutí i bez použití ruční brzdy. Aktivuje se automaticky při sklonu vozovky větším než 5 %, a to při rozjezdu vpřed i při couvání. Pokud řidič po zastavení v kopci uvolní brzdový pedál, udrží asistent po dobu 1 až 2 sekund tlak v brzdovém systému.
  • Pro model ŠKODA Yeti s pohonem všech kol je k dispozici i funkce asistenta pro sjíždění svahů, který umožňuje bezpečné a kontrolované sjíždění svahu pomocí zásahů brzd. Asistent udržuje konstantní rychlost i v extrémním klesání, což řidiči umožňuje soustředit se více na samotné řízení.
  • Asistent rozpoznání únavy (Driver Activity Assistant) sleduje na základě pohybů volantu chování řidiče a vyhodnocuje míru jeho únavy. V případě potřeby ho akusticky i vizuálně upozorní na nutnost přerušení jízdy a odpočinku hlášením na displeji palubního počítače „Zjištěna únava – Přestávku prosím“.

Technologie

Zadní parkovací kamera - Optical Parking Assistant

Úzká mezera mezi automobily nebo přeplněná garáž? Optical Parking Assistant se zadní parkovací kamerou v madle pátých dveří usnadňuje couvání všude tam, kde je málo místa nebo nepřehledná situace. Kamera se aktivuje automaticky při zařazení zpátečky a její obraz je přenášen na displej navigačního systému Amundsen+ nebo Columbus. Řidič vidí nejen prostor za vozem, ale také barevně zvýrazněné linie. Kamera je vždy kombinována s navigačním systémem a parkovacími senzory, popřípadě parkovacím asistentem druhé generace.

AFS - osvětlení ve městě

Komfortní systémy

Využití moderní techniky ve vozech ŠKODA se neomezuje jen na zvyšování bezpečnosti a jízdní dynamiky. Cílem našich vývojářů je proměnit každou jízdu v co nejpříjemnější zážitek. Proto je Yeti vybaven řadou komfortních prvků: od vyhřívaného čelního skla až po chytrou klimatizaci.

KESSY – Keyless Entry, Start and exit SYstem

KESSY – Keyless Entry, Start and exit SYstem

Odemykat a zamykat dveře, startovat a vypínat motor – to vše bez nutnosti vzít do ruky klíč? Tak vypadá volnost jménem KESSY (Keyless Entry-Start-and-exit SYstem). Stačí mít klíč v kapse a senzory ve voze Vám dovolí otevřít dveře. Stejně jednoduché je nastartování motoru: pouhým stiskem tlačítka pod volantem. Pokud dojde omylem k tomu, že klíč zůstane uvnitř auta, systém zabrání tomu, abyste vůz uzamkli.

Parkovací asistent druhé generace

Systém automatického parkovacího asistentu přivítají všichni řidiči, kteří si nejsou jistí, zda správně odhadnou velikost parkovací mezery. Tento asistent jim pomůže i se samotným manévrem parkování do řady příčně nebo podélně stojících vozidel, a to i ve stáčející se ulici. Elektronika vozu ovládá otáčení volantem a řidič určuje rychlost pomocí pedálů.

Ještě jednodušší je parkování s kamerou umístěnou v madle pátých dveří, jejíž obraz se promítá na displej navigačního systému.

Vyhřívané čelní sklo

Vyhřívané čelní sklo ocení především řidiči, kteří v zimním období často parkují pod širým nebem. Stiskem tlačítka na středovém panelu se čelní sklo zahřeje a uvolní vytvořenou námrazu, kterou pak řidič snadno odstraní pomocí stěračů.

Sklo se zahřívá díky odporovým drátkům. Díky jejich miniaturní velikosti a optimálním rozestupům mezi nimi se sklo rychle ohřívá a zachovává si výbornou průhlednost.

Samočinné sklápění vnějších zpětných zrcátek s osvětlením nástupního prostoru

Samočinné sklápění vnějších zpětných zrcátek s osvětlením nástupního prostoru

Pokud podržíte déle tlačítko pro zamčení automobilu, vnější zpětná zrcátka se přiklopí ke karoserii. Zejména na ulicích či parkovištích jsou tak lépe chráněna před náhodným poškozením od projíždějících automobilů.

Tzv. „Boarding Spots“, umístěné ve zpětných zrcátkách, slouží k osvětlení nástupního prostoru kolem předních dveří.

Dvouzónová klimatizace Climatronic

Díky elektronicky řízené klimatizaci Climatronic si můžete užívat příjemného cestování bez velkých nároků na ovládání. Klimatizace je dvouzónová, takže si řidič a spolujezdec mohou teplotu nastavit individuálně, o její udržování se postará Climatronic sám.

Automatická klimatizace je vybavena čidly a mechanismy, které sledují a upravují teplotu, směr i rychlost proudění vzduchu do interiéru. Umí také kompenzovat dopadající sluneční záření, a vzniklý teplotní rozdíl tak nemusíte regulovat Vy.

Infotainment

Yeti dokáže zvýšit faktor zábavy každé Vaší cesty. Stačí si jen vybrat z široké nabídky rádií, navigací a multimediální konektivity.

Bluetooth handsfree

Pomocí technologie Bluetooth je možné k rádiím a navigacím připojit mobilní telefon a využívat funkcí handsfree a audiostreamingu. Handsfree Vám umožní pohodlné telefonování ve vozidle s dostupností telefonního seznamu jak z mobilního telefonu, tak ze SIM karty bez nutnosti držet mobilní telefon v ruce. Audiostreaming umožňuje přehrávání hudby z mobilního telefonu nebo přehrávače pomocí audiosoustavy vozu, aniž byste museli toto zařízení připojovat kabelem.

Multimediální navigace Columbus

Multimediální navigace Columbus

Vyspělý systém Columbus v sobě spojuje navigační, komunikační a multimediální funkce. Ovládá se prostřednictvím 6,5" barevného dotykového displeje s rozlišením 800 x 480 pixelů a možností zobrazení údajů klimatizace či parkovacích senzorů. Výkonný procesor se stará o rychlé propočítávání trasy, přívětivé uživatelské rozhraní pak o její jednoduchou a přehlednou prezentaci. Na interním pevném disku je vyhrazeno 20 GB pro Vaši hudbu a 10 GB pro mapy.

Rádio Swing

Rádio Swing

Mezi užitečné funkce rádia Swing patří mimo jiné samočinné vyrovnávání hlasitosti v závislosti na rychlosti. Jak se vzrůstající rychlostí stoupá hladina hluku, rádio Swing upravuje svou hlasitost tak, aby byl zaručen kvalitní a srozumitelný poslech. Když rychlost klesne, sníží se i hlasitost rádia. S funkcí dopravního hlášení RDS-TMC budete mít přehled o aktuálním dění na Vaší trase. Prostřednictvím konektoru Aux-in (sluchátkový jack 3,5 mm) můžete přehrávat hudbu z externího zařízení (např. mobil).

Sound System

Sound System

Sound System ve voze Yeti je výkonnou audioaparaturou složenou z 12 reproduktorů umístěných po třech v předních a po dvou v zadních dveřích. Externí desetikanálový zesilovač zvyšuje kvalitu zvuku a požitek z poslechu. Maximální výkon soustavy je 4 × 40 W + 6 × 20 W. Sound System umožňuje nejen široký rozsah nastavení, ale také praktické přizpůsobení hlasitosti rychlosti jízdy.

MDI – Mobile Device Interface

MDI – Mobile Device Interface

MDI Vám umožňuje pohodlně přehrávat hudbu z externího zařízení (MP3 přehrávač, mobilní telefon…) ve Vašem autě. Připojený přístroj ovládáte pomocí rádia nebo navigačního systému ŠKODA. Údaje o přehrávané skladbě jsou zobrazovány na displeji rádia/navigačního systému a také na displeji Maxi DOT přímo před řidičem. Propojovací kabely se zakončením pro iPod/iPhone, mini USB, USB nebo Aux-in (3,5mm jack) jsou součástí nabídky ŠKODA Originálního příslušenství.

Výkon

ŠKODA Yeti je připravena na každou situaci. Je spolehlivým partnerem do města, dokonce i když jsou ulice kluzké. K tomu navíc dokáže zprostředkovat skvělé jízdní zážitky na nezpevněných cestách: pro Vaši potřebu je připravena řada terénních asistentů pro sjíždění svahů, rozjezd do kopce nebo specifické nastavení jízdních systémů. Můžete se tak lépe soustředit na samotnou cestu. Na výběr je Yeti s pohonem předních kol a 4x4.

Šetrné technologie

ŠKODA Yeti poráží soupeře nejen na poli dynamiky, ale také v měřítcích nízké spotřeby paliva a produkce emisí CO2.

Zájemci o ekologickou mobilitu si u modelu Yeti mohou vybrat ze dvou variant. Obě zaručují ekonomický provoz při zachování jízdní dynamiky. První z nich je speciální ekologický model GreenLine se spotřebou 4,6 l/100 km (tj. 119 g CO2/km).
Druhou volbou je paket Green tec, který je standardem pro motorizace 1,4 TSI/90 kW, 1,6 TDI/77 kW DSG a 2,0 TDI/103 kW. Zahrnuje Start-Stop systém, rekuperaci brzdné energie a pneumatiky se sníženým valivým odporem.

Pod názvem Green tec se skrývá balíček technických opatření pro snížení spotřeby paliva a hodnoty emisí CO2, dodávaný pro vybrané motorizace.

U modelu Yeti je standardem pro motory 1,4 TSI/90 kW, 1,6 TDI/77 kW (s převodovkou DSG) a 2,0 TDI/103 kW s pohonem předních kol.

Součástí paketu Green tec je:

  • rekuperace brzdné energie,
  • pneumatiky se sníženým valivým odporem,
  • Start-Stop systém.

Šetrné pneumatiky

Jednoduché opatření, které sníží spotřebu paliva i emise, představuje použití pneumatik se sníženým valivým odporem.
Nižší valivý odpor je dosažen odlišnou pryžovou směsí, dezénem a vyšší předepsanou hodnotou tlaku. Tyto vlastnosti také přispívají k prodloužení životnosti pneumatiky. Díky tomu není nutné pneumatiky měnit tak často, což je nejen výhodné, ale i šetrné k životnímu prostředí.

GreenLine

GreenLine označuje modely značky ŠKODA, které v rámci své modelové řady dosahují nejnižších hodnot spotřeby a emisí CO2 díky rozsáhlé aplikaci komplexních technických opatření.
Srdcem modelu Yeti GreenLine je naftový čtyřválec 1,6 TDI/77 kW. K němu se přidávají Start-Stop systém s rekuperací a pneumatiky se sníženým valivým odporem. Ke snížení spotřeby dále přispívají vylepšení aerodynamiky nebo rádce řazení. Výsledkem je kombinovaná spotřeba 4,6 l/100 km, což odpovídá emisím CO2 ve výši 119 g/km.

Motory

MDI – Mobile Device Interface

Přeplňované motory s přímým vstřikováním paliva dosahují ploché křivky točivého momentu v širokém pásmu otáček. Právě díky přeplňování mají motory dostatek síly v nižších otáčkách, kde je motor používán nejčastěji.

Přímé vstřikování paliva zvyšuje účinnost spalování a zajišťuje nižší spotřebu paliva, a tím i nižší hodnoty emisí CO2. V případě naftových motorů se jedná o vysokotlaké vstřikování paliva systémem Common-Rail. Filtr pevných částic pro naftové motory zajišťuje minimální podíl pevných částic ve výfukových plynech.

Start-Stop systém

Při stání vykonává motor často nadbytečnou práci, zbytečně spotřebovává palivo a vytváří emise škodlivin. Proto Start-Stop systém po zastavení vozidla motor automaticky vypíná. Pokud řidič po určité době jízdy vozidlo zastaví, zařadí neutrál, uvolní spojkový pedál (a pokud jsou splněny další podmínky), motor se sám vypne. Jakmile řidič sešlápne spojku, aby zařadil rychlost, motor okamžitě naskočí. U vozů s automatickou převodovkou se motor vypíná po zabrzdění vozu do úplného zastavení a opětovně zapíná po uvolnění brzdového pedálu.

Rekuperace brzdné energie

Rekuperace brzdné energie

Rekuperace přeměňuje kinetickou (pohybovou) energii na využitelnou elektrickou energii. Při brzdění motorem dodává alternátor elektrickou energii spotřebičům a nabíjí akumulátor. Tím se šetří palivo, které je za běžných okolností k těmto úkonům potřebné. Při zrychlení nebo jízdě ustálenou rychlostí vozidlo spotřebovává energii uloženou v akumulátoru – alternátor pracuje v tomto režimu při nižší zátěži. Nižší potřebě výkonu se tedy přizpůsobí i dávkování pohonné hmoty a dochází k úspoře paliva v automobilu.

Simply clever

Simply clever

Jednoduše chytrá řešení

V duchu firemní filozofie „Simply Clever“ je Yeti vybaven spoustou odkládacích prostor pro nejrůznější drobnosti. Například na středové konzole je držák na dva nápoje. V kapsách předních dveří jsou pak držáky na litrové láhve.

V závislosti na výbavovém stupni je uvnitř vozu řada odkládacích schránek. Mezi ně patří schránka na brýle ve stropní konzole nebo tzv. Jumbo Box pod loketní opěrkou mezi předními sedadly. Před čelním sklem je přihrádka, od výbavy Ambition uzavíratelná.
Také cestující na zadních sedadlech mohou odložit láhve do kapsy ve dveřích. Výbavou na přání jsou sklopné stolky na zadní straně předních opěradel. Výčet prvků pro zavazadlový prostor zahrnuje mimo jiné schránky za podběhy, sklopné háčky nebo praktické síťky.

Loketní opěrka Jumbo Box

Loketní opěrka Jumbo Box

V závislosti na výbavovém stupni může být Yeti vybaven loketní opěrkou Jumbo Box mezi předními sedadly. V kombinaci s klimatizací je Jumbo Box chlazený. Funkčnost Jumbo Boxu lze rozšířit paketem s popelníkem a držákem na 1,5litrovou láhev pro cestující vzadu.

Schránka před spolujezdcem

Jedna z největších odkládacích schránek ve voze Yeti se nachází před spolujezdcem vpředu. Schránka je navíc vybavena osvětlením a vývodem klimatizace.

Držák parkovacích lístků

Držák parkovacích lístků

Držák parkovacích lístků je typickým „Simply Clever“ prvkem v tom nejlepším smyslu slova: jednoduchý, ale neocenitelný.

Koš na odpadky

Další z mnoha jednoduchých řešení, které je o to cennější v případě, že máte děti – protože právě nejmenší pasažéři jsou přeborníky v generování odpadu při cestování. Jablečné ohryzky, papírky od sladkostí a papírové kapesníky – kam s nimi?
Do vozu Yeti si můžete pořídit odpadkový koš, který jednoduše nasadíte do k

Držák výstražné vesty

Držák výstražné vesty

Pamatujete si bezpečnostní instruktáž před vzletem letadla? Připoutejte se, neotvírejte okna, ale hlavně: záchrannou vestu hledejte pod sedadlem! Pokud se Vám tyto instrukce dostaly pod kůži, ve voze Yeti jako když je najdete.

Síťový program

Síťový program

Není důvod, aby Váš nákup v zavazadlovém prostoru v každé zatáčce cestoval z levého do pravého kouta a pak zase zpět. Sada sítí udrží všechny věci na svém místě a přitom se nemusíte bát, že je pomačká.