Nebojte se jedniček!

ROZHODLI JSME SE BOŘIT MÝTY O LITROVÝCH MOTORECH

Osobně jsme přesvědčeni, že Škoda Fabia 1,0 TSI je designová, výkonná a dynamická. Nedělá ji problém plná obsazenost nebo plný kufr zavazadel. Bez řečí Vás odveze, kam bude třeba. Nebojte se jedniček!

PŘIJĎTE DO JEDNOHO Z SHOWROOMŮ HAVEX-AUTO, PŮJČTE SI ZDARMA NA 48 HODIN, VŮZ Fabia 1,0 TSI NEBO Fabia COMBI 1,0 TSI A PŘESVĚDČTE SE O SÍLE, KTERÁ SE V NÍ SKRÝVÁ.

SOUTĚŽTE S NÁMI
Podělte se s námi o své zkušenosti se zapůjčeným vozem e-mailem na adrese Fabia@havex.cz a budete automaticky zařazeni do slosování o zajímavé věcné ceny. Losovat budeme vždy 6 výherců každý měsíc a to od března do května.

Těšit se můžete na krásné výhry:
Poukazy na svezení v závodním speciálu s Mistrem Evropy v autocrossu Václavem Fejfarem
Trička Fejfar Racing týmu
Trička Motorsport
Kšiltovky Motorsport
Modely Fabia a Fabia combi v měřítku 1:43



Pro zapůjčení vozu Škoda Fabia 1,0 TSI nebo Škoda Fabia combi 1,0 TSI kontaktujte buď Zákaznické centrum ZDARMA na tel: 800 217 220, nebo kontaktujte prodejce nových vozů Vámi vybrané pobočky HAVEX-auto v sekci Kontakty ZDE.

VĚŘTE VLASTNÍ ZKUŠENOSTI, NE NEPODLOŽENÝM MÝTŮM.

RECENZE NAŠICH ZÁKAZNÍKŮ

Pan Vladimír, Týnec nad Labem

Dobrý den,
využil jsem vaší nabídky na otestování motoru 1.0 TSI. Auto mně půjčili v Chlumci nad Cidlinou a tak jsem měl možnost, díky ochotě pana Loudy, se s touto technikou seznámit.
S autem jsem jezdil dva dny, a sice 17. – 18. 3., nájezd byl cca 350 km. Těšil jsem se na krásný zážitek za hezkého počasí. Ale ouvej, počasí nestálo za nic. Tedy zpočátku to bylo dobré, téměř sucho, ale čím dál severněji (pohyboval jsem se v oblasti Stráž pod Ralskem, Liberec, Mladá Boleslav, Doksy, Mimoň), tím víc sněhu a ledu. A tak jsem nakonec měl možnost se projet na suchu, na sněhu, na ledu i na mokru, na dálnici i po horších okreskách a místních cestách. I něco špatného je k něčemu dobré a tak se dá říct, že podmínky pro vyzkoušení uvedené techniky byly ideální.

Měl jsem k dispozici model Rapid s 6-ti stupňovou převodovkou a s patřičným výkonem. Jaký byl první pocit po rozjezdu a pár kilometrech na seznámení se s autem? Překvapení. Tušil jsem sice, že ten motorek nebude jen tak něco běžného, ale skutečnost předčila mé očekávání. Opravdu až vyjímečný pocit. Díky své profesi (dnes už jsem v důchodu)  jsem za život jezdil snad se všemi značkami aut s všemožnými motory, ale jízda s touto technikou byl opravdu zážitek. Nečekaný zážitek. A to zřejmě díky velkému výkonu, parádnímu kroutícímu momentu a malé váze auta včetně nastavení podvozku. Super zážitek. A žádný hluk.

Moc vám proto děkuji za možnost se povozit s autem s motorem 1.0 TSI a i když já si tuto techniku nemůžu v současné době dovolit koupit, budu, podle možností, informovat o svých kladných zkušenostech všechny diskutující a zájemce. Určitě se se svými zkušenostmi z jízdy podělím se známými ze svého okolí. Přeji vše dobré a ještě jednou děkuji.

Pan Karel, Praha

měl jsem možnost si vyzkoušet předváděcí vůz Fabia Combi s motorem TSI a při jeho vrácení jsem odevzdal i formulář “zpětné vazby”. Protože z jeho obsahu jsem nabyl dojem, že je určen z větší části pro klienty z řad podnikatelských subjektů, připsal jsem do něj příslib, že k vyplněným rubrikám přidám ještě další subjektivní zhodnocení z jízdy, kterou jsem díky firmě Havex auto mohl podniknout. Aniž bych chtěl takto konkurovat testům profesionálů a zařadit se do pomyslné řady autorů více či méně odborných článků, které jak předpokládám již někde vyšly, rozhodl jsem se napsat následující řádky. Snad budou přínosné i vám.

A)  Úvod

Nejdříve několik údajů o mě a vztahu k automobilům. Řidičské oprávnění k řízení osobních automobilů jsem získal v roce 1975 a již tehdy příležitostně seděl za volantem našeho rodinného vozu, kterým byla Škoda 1000 MB, později Škoda 120. Vlastní vůz jsem však získal o mnoho let později, byla jím opět Škoda 120, kterou jsem zakoupil od svého bratra. Dalším mým vozem, rovněž ojetým, byla Mazda 626, který mi slouží dodnes již 15 let. Vedle těchto dvou jsem měl možnost řídit i vozidla jiných značek , buďto z autopůjčoven a nebo zaměstnaneckých. Byly mezi nimi i výrobky Škoda Auto (konkrétně Octavia, Fabia, Roomster). Počty najetých kilometrů se různily, dnes běžně jezdím do 10 tis. km ročně.    

B) Údaje k testovací jízdě  

Použité vozidlo : Škoda Fabia Combi Style 1.0 TSI 81 kW, s manuální 6-ti stupňovou převodovkou   (VIN TMB JR6NJXJZ122778)
Provoz vozidla : ve dnech 20.3. a 21.3.2018
Výchozí a koncový stav počitadla ujeté vzdálenosti : 1173 a 1372 km 
Zvolená trasa : z Prahy-Holešovice od sídla firmy do Tábora a zpět (podrobnosti k trase viz dále)
Celková ujetá vzdálenost v obou dnech : 199 km
Přibližná spotřeba benzinu Natural 95 : 4,6 litrů na 100 km (určena výpočtem na základě množství dočerpaného paliva na čerpací stanici v ulici Argentinská,  což bylo 9,1 litrů).
Vnější podmínky cesty (pro oba dny přibližně stejné ) : Jízda ve dne , teplota vzduchu v rozmezí 0 až 6 °C, vozovka suchá (“vymrzlá”), plynulý provoz všedního dne.
Subjektivní podmínky : Zatížení vozu pouze osobou řidiče a malým příručním zavazadlem. Dohromady ne více jak 90 kg.
Plná nádrž paliva. Vozidlo nyní na zimních pneumatikách Barum Polaris R15 na ocelových discích.  Používané agregáty během jízdy : topení na cca 23° C v automatickém režimu. Systém START and STOP trvale deaktivován.

Podrobný popis jednotlivých dnů a etapových úseků :

1.den : celkem ujeto 100 km ve dvou etapách:

 1.etapa (městský provoz) z Prahy – Holešovice do Prahy – Lhotka: 13 km 

  1. etapa : z Prahy-Lhotka do Tábora s použitím silnic I. a II. třídy (č. 603,107,106 a 3), krátký (cca 10 km) dálniční úsek D3. Celkem 87 km. Čas 2. etapy 1:20´, čemuž odpovídá dosažená průměrná rychlost 65,3 km za hodinu. Průměrná spotřeba paliva za obě etapy podle palubního počítače 5,4 l/100 km.   

2.den : celkem ujeto 99 km opět ve dvou etapách : 

1.etapa : obdobně jak předešlý den, ale v opačném směru a s vynecháním dálničního úseku, namísto něj použita silnice I.třídy č. 3. Ujeta vzdálenost 86 km v čase 1:33´, čemuž odpovídá průměrná rychlost 55,5 km/hod a průměrná spotřeba za tuto etapu 4,8 l/100 km (údaj získaný z palubního počítače).

  1. etapa (město) : Obdobně jak předešlý den, ale v opačném směru spolu se zastávkou na čerpací stanici Benzina v Argentinské ulici. Ujetá vzdálenost 13 km.

    C) Vyhodnocení “testovací” jízdy

Do značné míry udávají samotné číselné údaje v předcházející kapitole. Zvolenou mimopražskou trasu důvěrně znám, neboť se na ní pravidelně pohybuji již více jak 50 let, převážně jako řidič. Neubránil jsem se samozřejmě srovnávání pocitů z jízdy s vlastním vozem (Mazda 626), které je zajímavé i v tom, že výrobcem udávaný výkon jeho dvoulitrového benzinového motoru je 86 kW (při 5500 ot/min), což je podobný výkon jak užitého vozu z testovací jízdy, rovněž je téměř stejná maximální rychlost (200 km/h) a hodnoty akcelerace. Jde však o motor nepřeplňovaný a podstatný rozdíl je ve spotřebě paliva (dlouhodobě 7,5 litru benzinu Natural 95 na 100 km). 

Zpět k Fabii Combi : Pokud výrobce udává spotřebu paliva předmětného vozu v kombinovaném provozu jako 4,4 litrů na 100 km, lze na základě dosažených výsledků z mé jízdy tuto hodnotu považovat za “platnou minci”. Této spotřeby jsem sice nedocílil, ale hodnoty z obou dnů se jí přibližují. Zvýšení skutečné spotřeby oproti jmenovité spotřebě mohlo podle mého úsudku mít tyto důvody:  

– provoz v chladné roční době a na zimních pneumatikách
– deaktivace systému START and STOP po celou dobu
– nový vůz s nízkým počtem najetých kilometrů 
– odlišný režim jízdy než definovaný “kombinovaný provoz”
– odlišný způsob jízdy od doporučeného – tímto myslím následující : vozidlo vyhodnocuje aktuální režim chodu motoru a vysílá údaj na display s doporučeným rychlostním stupněm. Ačkoli nepatřím mezi řidiče, kteří si libují ve “vytáčení” motoru do vysokých otáček a jezdím spíše v otáčkách nižších, leč motoru vyhovujících, často jsem doporučení na přeřazení na vyšší rychlostní stupeň během testovací jízdy ignoroval a jezdil většinou o stupeň níže.

(Maximální kroutící moment začíná podle údajů z prodejního letáku na 2 000 otáčkách za minutu. Tuto hodnotu já vidím spíše jako dolní mez, pro správný chod motoru, při nižších otáčkách již neběží zcela klidně. Domnívám se, že optimum pro kroutící moment leží v otáčkách o něco výše , cca 2 500 až 3 000 otáček za minutu, což jsou náhodou (?) hodnoty na které jsem zvyklý z jízdy s vlastním vozem. Vše zřejmě závisí také na momentálním profilu tratě, například při jízdě z kopce lze mít otáčky i nižší.)

Naopak je třeba mít na zřeteli, že vůz byl během jízdy zatížen de facto pouze řidičem. 

A dále –  TSI motor je přeplňovaný.  Onen v technických článcích zmiňovaný “turbo efekt” (“dopravní zpoždění” mezi požadovanými a aktuálními otáčkami, respektive požadovaným tahem motoru) je sice možné pozorovat, ale jedná se o velmi krátký časový úsek než motor zareaguje, který je navíc vynahrazen následným výrazným zvýšením tahu motoru a tudíž i akcelerace. Nemůže to tedy představovat handycap například při předjíždění, spíše půjde o to si na to zvyknout.  

D)  Závěry a celkové hodnocení vozu

Cílem marketingové akce zřejmě bylo přesvědčit zájemce o kvalitách nových tříválcových motorů z dílny Škoda Auto. Považuji to za dobrý nápad. Automobil je třeba chápat komplexně a tak snad ještě několik slov na závěr mimo jeho motorovou stránku. Jedná se o nepochybně velmi dobrý výrobek s velmi dobrým designem. Zapůjčený vůz s výbavou “Style PLUS” uspokojí jistě zájemce z různých skupin. Předmětnému vozu byla podle údaje z letáku určena cena 387 900 Kč. Mě se jeví jako vysoká, ale to je věcí každého, kolik může, resp. chce vydat ze svého rozpočtu. Výrobce je si zřejmě vědom kvality svých výrobků a necítí potřebu bojovat s konkurenty třeba tím, že by se podbízel. Vývoj nového motoru stál jistě nemalé náklady a nebyl asi také posledním počinem, který chtěl koncern v souladu s trendy, kterými se vývoj dopravních prostředků ubírá, udělat.  

Závěrem ještě jednou poděkování za zapůjčení vozu a asistenci ze strany všech zaměstnanců společnosti Havex auto v Praze – Holešovicích.

Pan Pavel Železný Brod

měl jsem na 2 dny zapůjčenou Fabia 1.0 TSI 81 kW combi z autosalonu Nová Paka. Fabia byla v plné výbavě a musím říct, že překvapivě dobrý. Rychlost akcelerace, prostor, spárování telefonu s radiem. Jediné malinké výhrady mám k oknům a vyhřívání sedadel. Při vypnutí motoru a staženém okénku se musí znovu zapnout zapalování jinak není možné okna zavřít. Vyhřívání sedaček při zapnutí automaticky začala topit na druhý stupeň. Musel jsem snižovat u jiných auto zapnete a poté volíte stupeň. Možná se dá přenastavit, ale za dva dny není možné vše prozkoumat. A hlavní minus vysoká cena cca 450 tis.Kč

I tak děkuji za skvělou možnost toto auto vyzkoušet.