Škoda v srpnu zvýšila své tržní podíly v Evropě

Škoda dodala v srpnu 2013 zákazníkům na celém světě více než 64.000 vozů. Nová Škoda Octavia dosáhla v srpnu v západní Evropě nárůstu o 12,7 procenta. Náběh nových modelů byl úspěšný.
Škoda v srpnu zvýšila své tržní podíly v Evropě a vyvíjela se tak lépe než celkový trh. I přes složité rámcové ekonomické podmínky zvýšila značka počet dodávek zákazníkům na některých evropských trzích, mj. i na domácím českém trhu, kde tržní podíl díky více než 4.400 prodaným vozům vzrostl na 38,2 procenta.

Celosvětové prodeje značky Škoda dosáhly v srpnu 64.000 vozů (srpen 2012: 67.700;
-5,4 procenta). Od ledna do srpna dodala Škoda svým zákazníkům 598.400 vozů (leden až srpen 2012: 633.300; -5,5 procenta). Vývoj prodejů v dosavadním průběhu roku byl ovlivněn generační obměnou modelů a také náběhy výroby nových modelů a s tím souvisejícím omezením výrobní kapacity nového modelu Škoda Octavia i kompletně přepracovaného modelu Škoda Superb. Součástí probíhající modelové ofenzívy značky jsou také modely Rapid Spaceback a Yeti, které byly představeny na autosalonu ve Frankfurtu a jejichž výroba se rozjíždí. Dodávky vozů značky Škoda v srpnu negativně ovlivnily rovněž složité podmínky na trzích po celém světě. Do roku 2018 chce Škoda s pomocí své rozšířené palety modelů zvýšit počty dodávek zákazníkům na minimálně 1,5 milionu vozů ročně.

„V stále složitém ekonomickém prostředí dokazuje Škoda svou sílu a v srpnu se v Evropě vyvíjela lépe než celková automobilový trh,“ říká Werner Eichhorn, člen představenstva společnosti Škoda za oblast prodeje a marketingu. „Naše nové modely se u zákazníků dočkaly velice pozitivního přijetí. Dodávky nové generace modelu Škoda Octavia v západní Evropě byly o 12,7 procenta vyšší než ve stejném období minulého roku. Pro zbytek roku zůstáváme optimisty. Příjem objednávek z celého světa se v prvních osmi měsících roku 2013 zatím vyvíjí mimořádně pozitivně,“ dodává Eichhorn.

Ve čtvrtém čtvrtletí roku 2013 pokračuje Škoda ve své modelové ofenzívě. Již v říjnu přijde na trh nová Škoda Rapid Spaceback, mladistvý kompaktní vůz značky. Jedná se o první kompaktní hatchback a současně i o vstup české značky do nejsilnějšího segmentu na evropském trhu. Vedle modelu Rapid Spaceback oslavila před několika dny ostře sledovanou premiéru na frankfurtském autosalonu i kompletně přepracovaná Škoda Yeti. Toto oblíbené kompaktní SUV, které se bude poprvé dodávat ve dvou variantách, Škoda Yeti a Škoda Yeti Outdoor, dorazí na první evropské trhy koncem roku 2013.

V západní Evropě se Škoda v srpnu vyvíjela opět lépe než slabý celkový trh. Tržní podíl značky byl v prvních osmi měsících stabilně nad hranicí tří procent. Celkem tak největší česká automobilka v srpnu dodala svým západoevropským zákazníkům 21.400 vozů, čímž téměř dosáhla loňské úrovně (srpen 2012: 21.700 vozů; -1,4 procenta). Na svém druhém největším trhu, v Německu, posiluje Škoda svou pozici dynamické značky. Dodávky německým zákazníkům dosáhly na celkově slabším trhu počtu 8.800 vozů značky Škoda (srpen 2012: 9.200; -3,8 procenta). Ve Velké Británii si Škoda polepšila o 15,7 procenta na 2.200 expedovaných vozů. Dvouciferného růstu dosáhla značka v Nizozemsku (900 vozů; plus 43,2 procenta), v Dánsku (1.000 vozů; plus 27,2 procenta), ve Finsku (700 vozů, plus 15,2 procenta) a v Irsku (300 vozů; plus 55,2 procenta). Ve Švýcarsku vzrostly dodávky vozů značky Škoda o 2,1 procenta na 1.200 vozů, v Itálii o 1,6 procenta na 600 vozů a v Rakousku s 1.300 prodanými vozy téměř o jedno procento.

Ve východní Evropě bylo v srpnu zákazníkům dodáno 10.500 vozů značky Škoda (srpen 2012: 11.300; -7,2 procenta). Tržní podíl značky Škoda vzrostl zhruba na 4 procenta. Na Ukrajině vzrostl počet dodávek zákazníkům o 15,1 procenta na 1.500 vozů, v Kazachstánu dokonce o 134,4 procenta na 400 vozů. V Rusku, na třetím největším trhu značky Škoda, dodala česká automobilka svým zákazníkům 7.100 vozů (srpen 2012: 8.300; -14,6 procenta). Pokles byl způsoben zejména poklesem celkového trhu v Rusku.

Ve střední Evropě dodala Škoda v srpnu svým zákazníkům 8.500 vozů (srpen 2012: 8.500; -0,6 procenta). Zatímco celkový trh poklesl o necelých pět procent, zůstala česká značka na úrovni stejného měsíce loňského roku a zvýšila přitom svůj tržní podíl na 19,4 procenta. Velice příznivého výsledku dosáhla Škoda na domácím českém trhu, kde se odbyt zvýšil o 4,5 procenta na více než 4.400 vozů (srpen 2012: 4.300). Tržní podíl zde v srpnu činil 38,2 procenta, kumulovaně za prvních osm měsíců pak téměř 35 procent.

S 18.100 dodanými vozy byla Čína v srpnu opět největším odbytištěm značky Škoda (srpen 2012: 19.700 vozů; -7,9 procenta). Od ledna do srpna bylo zákazníkům v Říši středu dodáno 156.300 vozů značky Škoda (leden až srpen 2012: 159.400;
-1,9 procenta).

Dodávky značky Škoda zákazníkům v srpnu 2013 (v jednotkách, zaokrouhleno, podle modelů; +/- v procentech oproti stejnému měsíci minulého roku):

Škoda Octavia (25.400; -16,0 %)
Škoda Fabia (13.300; -12,7 %)
Škoda Superb (6.900; -17,3 %)
Škoda Yeti (4.900; -23,0 %)
Škoda Roomster (2.300; -21,8 %)
Škoda Rapid (8.300; +410,8 %)
Škoda Citigo (prodej pouze v Evropě: 3.000; -1,2 %)

Datum: 11.9.2013
Zdroj: www.skoda-auto.cz