Škoda v květnu dodala zákazníkům 79 100 vozů

Modelová ofenzíva značky Škoda pokračuje zcela přepracovaným modelem Škoda Superb a novou generací modelu Škoda Octavia RS. Škoda v květnu 2013 dodala svým zákazníkům na celém světě 79 100 vozů, to je o 2,9 procent méně než v květnu minulého roku. V Evropě se značce Škoda v květnu dařilo zvyšovat své tržní podíly. V prvních pěti měsících roku 2013 dosáhla česká automobilka počtu 377 200 dodávek zákazníkům. Odbyt lehce tlumily náběhy výroby nové generace modelů Octavia a Octavia Combi, stejně jako modernizovaného modelu Superb. Odbyt navíc i v květnu komplikovala setrvávající zhoršená situace na celkovém evropském trhu.

„Největší modelová ofenzíva v historii společnosti Škoda je úspěšná a bude krok za krokem pokračovat,“ říká předseda představenstva společnosti Škoda Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland. „V naší růstové strategii budeme v příštích měsících pokračovat, i když situace zejména na evropských trzích je i nadále složitá. Naši zákazníci jsou novými modely nadšeni. Zůstáváme optimisty a očekáváme, že se prodejní výsledky po náběhu našich nových modelů v druhém pololetí zase vrátí k plusu,“ říká Vahland. V roce 2013 přestaví Škoda celkem osm nových nebo přepracovaných modelů, mezi nimi novou Octavii ve verzích limuzína a kombi, 4×4 a ve sportovním provedení RS, nebo důkladně modernizovaný Superb, taktéž ve verzích limuzína a kombi.

V západní Evropě dodala Škoda v květnu zákazníkům 30 300 vozů, v porovnání s květnem roku 2012 to představuje lehký pokles o 2,3 procenta. V prvních pěti měsících roku 2013 se prodej české automobilky vyvíjel lépe než celkový trh, její tržní podíl tak vzrostl na 3 procenta. V Německu vzrostl tržní podíl v prvních pěti měsících na 4,4 procent. Škoda tak byla opět nejsilnějším importérem na německém trhu. Také na druhém největším západoevropském trhu – ve Velké Británii – si značka v květnu vedla velice dobře a svým zákazníkům dodala 5 300 vozů, což v porovnání se stejným měsícem minulého roku představuje nárůst o 12,4 procenta. Dynamicky se v květnu rozvíjel odbyt značky Škoda také v Dánsku (plus 82,4 procenta) a ve Finsku (plus 36,3 procenta).

Ve východní Evropě dodala Škoda v květnu více než 10 900 vozů (květen 2012: 12.100; -9,7 procent). Tržní podíl značky Škoda vzrostl v květnu na 4,2 procenta. Zdaleka nejsilnějším východoevropským trhem bylo opět Rusko s více než 7 600 dodanými vozy (květen 2012: 8.500; -9,7 procenta). S celkem 33 700 dodanými vozy, (leden až květen 2013; -7,4 procenta) potvrdilo Rusko v prvních pěti měsících roku 2013 svou pozici třetího největšího trhu značky Škoda hned po Číně a Německu.

Ve střední Evropě činil odbyt značky Škoda v květnu celkem 10 600 vozů a téměř dosáhnul loňské úrovně (květen 2012: 10.800; -1,9 procent). Tržní podíl vzrostl na 18,7 procent. S 5 100 dodanými vozy dosáhla Škoda v květnu na domácím českém trhu loňské úrovně (květen 2012: 5 200; -0,4 procent). Tržní podíl vzrostl na 34,5 procent.

Čína byla v květnu s 21.000 dodávkami zákazníkům opět nejsilnějším trhem značky Škoda (květen 2012: rovněž 21 000 dodávek; -0,3 procenta). Od ledna do května podala značka v Číně 99 100 vozů, v porovnání se stejným obdobím minulého roku to představuje lehký pokles o 1,5 procent. V příštích měsících chce Škoda své prodeje v Číně dále zvyšovat. Česká automobilka přitom vedle stávající čínské modelové palety sází také na zahájení prodeje nového modelu Škoda Rapid a na nově importované modely Škoda Yeti a Škoda Superb Combi.

Dodávky značky Škoda zákazníkům v květnu 2013
(v kusech, zaokrouhleno, podle modelů; +/- v procentech oproti stejnému měsíci minulého roku):
Škoda Octavia (29 300; -20,0 %)
Škoda Fabia (18 900; -11,0 %)
Škoda Superb (8 600; -8,7 %)
Škoda Yeti (7 600; +0,1 %)
Škoda Roomster (3 100; -1,9 %)
Škoda Rapid (7 500; nový model)
Škoda Citigo (prodej pouze v Evropě: 4 100; +143,2 %)

Datum: 12.6.2013
Zdroj: www.autoskoda.cz