SEAT posiluje své postavení v Mexiku uvedením

Datum: 24.5.2013

SEAT si zvolil Mexiko jako klíčový trh pro svůj další růst a internacionalizaci. Španělská společnost představila nový Leon, který má společně s Ibizou přispět k posílení jejího postavení v Top 10 nejprodávanějších značek v Mexiku. Na tuto pozici se značka dostala díky nárůstu prodeje o 60 % v uplynulých dvou letech. SEAT zahájil rok 2013 v Mexiku dalším nárůstem o 8,5 %. Během prvních čtyř měsíců letošního roku bylo již registrováno 7360 vozidel, což španělskou automobilku vyneslo na devátou příčku v žebříčku nejprodávanějších značek na mexickém trhu. „Jsme velmi potěšeni tím, jak se naše značka vyvíjí,“ říká Edgar Estrada, vedoucí značky SEAT v Mexiku. „Jsme přesvědčeni, že skvělé vlastnosti nového Leonu přispějí k dalšímu růstu značky SEAT v Mexiku. Leon přináší čerstvý vítr do naší obchodní nabídky. Zákazníkům umožní prožívat radost z nejmodernější techniky při zachování skvělého poměru cena/výkon,“ dodal.
Španělská značka roste v Mexiku nepřetržitě od roku 2010, kdy dosáhla podílu ve výši 1,7 % na maloobchodním trhu s osobními vozy. Tehdy prodala 13 380 vozů, v roce 2011 to bylo již 18 115 vozů a loni 21 114 vozů. SEAT má v Mexiku síť tvořenou přibližně padesáti prodejci, kterou čeká v následujících měsících další rozšíření. Mexiko je v současnosti pro SEAT šestým nejdůležitějším trhem a po Alžírsku druhým nejdůležitějším odbytištěm mimo Evropu. V rámci celého automobilového průmyslu je Mexiko patnáctým největším automobilovým trhem na světě a zároveň třetím největším na amerických kontinentech, hned po USA a Brazílii. V roce 2012 se celkový počet vozidel prodaných v Mexiku přiblížil těsně k hranici jednoho milionu. Nebývalý úspěch slaví v Mexiku Ibiza a SEAT by v tomto trendu rád pokračoval s novým Leonem, jehož se v Evropě prodalo za necelých šest měsíců více než 25 000 kusů. Pětidveřový Leon se začne prodávat v Mexiku v červnu a třídveřová verze SC tohoto kompaktního vozu přijde na trh v posledním čtvrtletí letošního roku. Oba modely budou vyráběny v barcelonském závodě Martorell. SEAT prodává v Mexiku třídveřové a pětidveřové verze modelu Ibiza, dále modely Altea XL a Freetrack, nové Toledo a dosud i druhou generaci Leonu.

Nový Leon – fúze designu a techniky
Leon je prvním sériově vyráběným vozem, který byl navržen v souladu s novým designérským stylem značky SEAT. Nový kompaktní vůz je vybaven širokou škálou průkopnických technických řešení, která zvyšují úroveň bezpečnosti a konektivity. Zároveň je prvním vozem ve svém segmentu, který nabízí přední světlomety LED. Nový Leon používá novou platformu MQB koncernu Volkswagen a poskytuje cestujícím v interiéru více prostoru, přestože je o 90 kilogramů lehčí a o 52 milimetrů kratší než předchůdce. Široká paleta motorů umožňuje zákazníkům vybrat si poháněcí ústrojí přesně podle svých potřeb. Nový Leon je vybaven také systémem Start/Stop, který zvyšuje hospodárnost.Fermin Soneira, vedoucí vývoje kompletního vozidla a podvozku ve společnosti SEAT, vysvětlil během prezentace, že „nový Leon spojuje dynamismus designérského stylu značky SEAT s nejmodernější technikou. Vysoká úroveň vývoje se odráží v precizním designu a kvalitě zpracování“. Soneira dodal, že „nový Leon poskytuje nebývalé potěšení z jízdy a velmi dobrou hospodárnost v kombinaci s vynikajícím designem a vysokou úrovní funkčnosti“. Jorge Díez, šéfdesignér značky SEAT zodpovědný za exteriéry, zdůraznil, že „nový Leon nabízí solidní jízdní vlastnosti a bezpečnou ovladatelnost, jakož i perfektní vzhled. Je to elegantní a sportovní vůz“. „Karoserie Leonu má extrémně dobře vyvážené proporce a expresivní křivky dávají najevo jeho dynamiku, což platí i pro tvary předních a zadních světlometů. Nový Leon překypuje charakterem.“

Prodej značky SEAT vzrostl v dubnu o 20,5 %
SEAT je příkladem internacionalizace. Španělská společnost vyváží 83 % svých vozů a je přítomna v 77 zemích. To všechno přispělo k jejímu meziročnímu růstu v celosvětovém měřítku o 11,5 % v období od ledna do dubna. SEAT prodal v dubnu 30 058 vozů, o 20,5 %
více než ve stejném měsíci roku 2012. V Německu, které je hlavním trhem, vzrostl prodej značky SEAT od začátku roku o 30,6 % na
celkových 23 702 vozidel. Ve Španělsku dodala značka SEAT 22 356 vozů (+10,7 %) a dalších 14 784 vozů (+9,0 %) ve Velké Británii. SEAT zaznamenal ve stejném období silný růst také mimo Evropu. V Alžírsku bylo prodáno 7822 vozů (+137,6 %), v Turecku 2126
vozů (+111,1 %) a v Rusku, kde SEAT posílil v roce 2012 své postavení a zahájil novou fázi své obchodní činnosti společně s importérem koncernu Volkswagen, 1217 vozů (+310,5 %). Také v České republice si vede SEAT velmi dobře, když meziročně zvýšil registrace o 27 % nacelkových 1110 registrací, což značku posunulo na 14. místo v žebříčku importérů.

Datum: 23.5. 2013
Autor: IVG Tisková zpráva www.seat.cz