Vysvědčení po testu nového vozu ŠKODA Octavia

Datum: 4.3.2013

Šest jedniček, čtyři dvojky
Redaktor online deníku Aktuálně.cz najezdil s novou octavií dohromady 1100 kilometrů a vystavil jí závěrečné hodnocení v deseti nejdůležitějších aspektech.

Známkování proběhlo jako ve škole na stupnici od jedné do pěti a octavia si vysloužila vyznamenání - získala šest jedniček a čtyři dvojky.
1. Prostor: 1
Škoda Superb sice nabízí ještě o trochu více prostoru pro nohy zadních cestujících, ale ani v nové octavii nikdo kolena mít otlačená nebude. Jen s místem pro hlavu dlouhánů je to o něco horší. Protože je nyní octavia také širší, nebudou se na sebe ani dva muži vpředu příliš tisknout.

2. Zavazadlový prostor: 1
Druhá jednička je ještě zaslouženější. K velikosti kufru octavie, jeho přístupnosti, tvaru a podobně nikdo nemůže mít žádné výhrady. Navíc ke spokojenosti uživatelů přispěje možnost umístění rezervního kola pod podlahou, háčky na zavěšení tašek a řada možností ukotvení nákladu.

3. Jízda: 2
Větší rozvor, větší šířka, odlehčení karosérie a další technická řešení sice pomohla octavii působit mrštně a sportovně. Jenže to platí jen na silnicích s alespoň trochu kvalitním povrchem. Na hodně špatných silnicích bude většina octavií (protože ty s kvalitnější zadní nápravou se budou prodávat jen velmi málo) přenášet do interiéru po přejezdu nerovností hluk a občas se řidič setká i s nepříjemným odskočením zadní části vozu do strany.

4. Asistenční systémy: 2
Při prvním vyzkoušení většina nových systémů v octavii řidiče nadchne. Jenže pak třeba zjistí, že automatické přepínání dálkových světel sice funguje v případě setkání se světly protijedoucího nebo vpředu jedoucího vozu a rozezná i městské osvětlení, ale slabě svítící a daleko od sebe rozmístěné lampy ve vesnicích ho nechají v klidu.

5. Design: 2
Škoda Octavia III již získala cenu od tuzemských designérů a další zřejmě budou následovat. Typicky se mezigenerační změna projevuje v oblasti zádi a zejména zadních světel. Minulý vůz sice také měl typické "céčko", ale zbytečně masivní. Škodovácká novinka naopak v tomto směru působí výrazně odlehčeněji a samozřejmě moderněji. Také boční linie a řešení přídě jsou v tomto duchu.

6. Motor: 1
Zatímco při jízdě s vozem obsazeným jednou až dvěma osobami působila testovaná octavia s motorem 1,4 TSI (140 koní) velmi agilně i při předjížděcích manévrech, při cestě na hory s plně obsazeným vozem a naloženým zavazadlovým prostorem jsme se dostali na limit možností této pohonné jednotky. Přesto ji můžeme s klidným svědomím doporučit.

7. Komfort: 1
Tradičně skvělá a tentokrát i dostatečně široká jsou sedadla vpředu, opěradla těch zadních jsou zase pohodlně skloněna více vzad. K pocitu komfortu přispívá dostatečné množství a velkoryse dimenzovaných odkládacích prostor, včetně například čalouněných kapes v bočních dveřích.

8. Originální řešení: 1
Toto je další silná stránka Škodovek, a u octavie to platí rovněž. Například zarážky upevňující náklad pomocí suchého zipu v zavazadlovém prostoru, škrabka (tentokrát uzamčená) na led ve víčku nádrže, držák parkovacích lístků u rámu předního okna, oboustranná podlážka v kufru a tak dále.

9. Hlučnost: 1
Samozřejmě, že jsou na trhu k mání vozy, v jejichž interiéru je ještě tišeji, ale zejména v mezigeneračním srovnání je to u nové octavie velký skok. Navíc ani nebylo nutno použít například izolační materiál na spodní straně kapoty motorového prostoru.

10. Ovládání a ovládací prvky: 2
Rozmístění jednotlivých ovladačů, rozsah nastavení volantu a podobně, je naprosto v pořádku. Například chod řadící páky ale není zcela hladký.

Datum: 3.3.2013
Zdroj:
www.auto.aktualne.cz