Nová Octavia startuje 335 tisících, je to nejlevnější start v historii

Nejdůležitější škoda je levnější, než se čekalo. Základní verze je dokonce lacinější než u stávajícího modelu, který se doprodává.
Nová Škoda Octavia je nejvýznamnější model mladoboleslavské automobilky, s právě představovanou třetí generací chce Škoda Auto dokonce zamířit do desítky nejprodávanějších aut na světě. Dnes konečně zveřejnila také její ceník.

Základní verze stojí 334 900 Kč a to znamená, že je v historii nejlevnějším modelem uváděným na trh. Za aktuálních 335 tisíc dostane zákazník nejslabší benzinový motor 1,2 TSi o výkonu 63 kilowatt, který u dnes prodávané octavie chybí. Ta je k mání s nejslabším motorem o výkonu 77 kilowatt a stojí 339 tisíc. Srovnatelná nová octavia s motorem 1,2 TSi o výkonu 77 kilowatt bude stát 365 tisíc korun, tedy o pětadvacet tisíc více.

“Zákazník ovšem dostává nejmodernější techniku,” říká mluvčí Škoda Auto Vítězslav Pelc. Nejlevnější diesel s motorem 1,6 TDI bude za 425 tisíc, přičemž dává smysl k uvedeným cenám připočítat deset tisíc za výbavu obsahující klimatizaci. Ceník nejdražší verze krátké octavie končí na 640 tisíc Kč, kombi bude teprve představeno.

Oproti stávající octavii zaznamenává nárůst ceny u srovnatelných motorizací přibližně o dvacet tisíc. Základní model je ale nejlevnější v historii. Dokonce je o osm set korun levnější než první a pro Škodovku zásadní generace, která v roce 1996 dostala cenu 335 700 Kč (1,6 55 kW). Prozatím není v základní výbavě klimatizace, nejrychlejším zákazníkům ale Škoda 10tisícový příplatek odpustí a dá se čekat, že podobnou akci nabídne i následně.

Škoda posouvá octavii do vyšší kategorie, roli nejlevnějších variant přebral model rapid, který se začal prodávat před čtyřmi měsíci. Naopak nejvybavenější a nejdražší octavie odlákají i podle očekávání prodejců zákazníky od manažerského superbu. Octavia pod tři sta tisíc už nebude, prohlásila automobilka už minulý rok. Nejlevnější byla octavia v roce 2011, kdy startovala verze tour lehce nad čtvrtmilionem.

Když Škoda v roce 2004 představila druhou novodobou generaci Octavie, dala jí startovací cenu 425 tisíc (základní benzinový motor 1,4 l), dnes, s koncem kariéry modelu, se dá o dvacet tisíc levněji koupit kombiverze s turbodieselem (1,6 TDI). Končící octavii už mají prodejci vyprodanou, zbývají pouze referentská auta, ale nabídka je dost probraná. Do výroby už lze naspecifikovat jen kombiverzi a pouze s některými motory a výbavami.

Škoda musela při tvorbě ceníku zohlednit situaci na trhu, kde srážejí ceny velmi agresivní korejské značky. “Škoda Auto nemůže pominout celkovou situaci na trhu, především silný konkurenční tlak v podobě cenové politiky korejských značek,” popisuje generální ředitel leasingové společnosti LeasePlan Česká republika Jaromír Hájek.

Škoda Octavia je zásadním modelem pro celou značku, právě s ní chce prorazit ještě více na asijských a západoevropských trzích. Winfried Vahland pro ekonomický magazín Trendy 2013, který vydala MF DNES v prosinci loňského roku, poprvé oficiálně představil svůj ambiciózní plán protlačit model do desítky nejprodávanějších aut světa. Předchozích dvou generací octavie se prodalo přes 4,5 milionu kusů tempem přes 400 tisíc ročně. S novinkou by Škoda ráda prodávala více než půl milionu aut ročně.

“Má mimořádný význam pro vývoj značky. Je to bestseller. Milník pro naši společnost. Je to nejdůležitější prvek naší růstové strategie,” řekl při statické premiéře octavie v Mladé Boleslavi Vahland. Automobilka pak potvrdila, že prodej nové octavie oficiálně zahájí v únoru, podle zjištění iDNES.cz ale dealeři od začátku ledna sbírají objednávky od zákazníků, kterým nevadilo, že se cenu dozvědí až následně.

Třetí novodobá generace octavie je prozatím k mání jako liftback. Kdo si octavii objedná teď, měl by ji dostat na přelomu února a března. Tehdy Škoda také představí kombiverzi. Letos značka uvede také verzi RS, která bude nejrychlejší octavií všech dob, nabídku doplní ještě verze s pohonem všech kol a její speciální provedení Scout.

Podle odhadů prodejců by už také do měsíce mohly být k mání první referentské vozy. Tedy s registračními značkami, s pár kilometry na počítadle, nemožností naspecifikovat si výbavu, ale zajímavější cenou než u nového vozu.

Třetí generace octavie je úplně nové auto, které výrazně narostlo a dostává lepší výbavu. Škodovácká novinka totiž nabídne mnoho u značky nevídaných prvků, které dostala díky tomu, že stojí na nové moderní modulární platformě koncernu VW (MQB), kterou sdílí třeba s VW Golf nebo Audi A3.

Octavia se tak dočká mimo jiné adaptivního tempomatu, automatického rozsvěcení dálkových světel nebo systému, který při hrozící kolizi auto sám zastaví. Dále škodovácká novinka dostane asistent udržující vůz v jízdním pruhu, systém připravující prostor posádky na potenciální nehodu, hlídač rozpoznávající únavu řidiče nebo aktivní kapotu pro ochranu chodců.

Nová Škoda Octavia je nejvýznamnější model mladoboleslavské automobilky, s právě představovanou třetí generací chce Škoda Auto dokonce zamířit do desítky nejprodávanějších aut na světě. Dnes konečně zveřejnila také její ceník.

Základní verze stojí 334 900 Kč a to znamená, že je v historii nejlevnějším modelem uváděným na trh. Za aktuálních 335 tisíc dostane zákazník nejslabší benzinový motor 1,2 TSi o výkonu 63 kilowatt, který u dnes prodávané octavie chybí. Ta je k mání s nejslabším motorem o výkonu 77 kilowatt a stojí 339 tisíc. Srovnatelná nová octavia s motorem 1,2 TSi o výkonu 77 kilowatt bude stát 365 tisíc korun, tedy o pětadvacet tisíc více.

“Zákazník ovšem dostává nejmodernější techniku,” říká mluvčí Škoda Auto Vítězslav Pelc. Nejlevnější diesel s motorem 1,6 TDI bude za 425 tisíc, přičemž dává smysl k uvedeným cenám připočítat deset tisíc za výbavu obsahující klimatizaci. Ceník nejdražší verze krátké octavie končí na 640 tisíc Kč, kombi bude teprve představeno.

Oproti stávající octavii zaznamenává nárůst ceny u srovnatelných motorizací přibližně o dvacet tisíc. Základní model je ale nejlevnější v historii. Dokonce je o osm set korun levnější než první a pro Škodovku zásadní generace, která v roce 1996 dostala cenu 335 700 Kč (1,6 55 kW). Prozatím není v základní výbavě klimatizace, nejrychlejším zákazníkům ale Škoda 10tisícový příplatek odpustí a dá se čekat, že podobnou akci nabídne i následně.

Škoda posouvá octavii do vyšší kategorie, roli nejlevnějších variant přebral model rapid, který se začal prodávat před čtyřmi měsíci. Naopak nejvybavenější a nejdražší octavie odlákají i podle očekávání prodejců zákazníky od manažerského superbu. Octavia pod tři sta tisíc už nebude, prohlásila automobilka už minulý rok. Nejlevnější byla octavia v roce 2011, kdy startovala verze tour lehce nad čtvrtmilionem.

Když Škoda v roce 2004 představila druhou novodobou generaci Octavie, dala jí startovací cenu 425 tisíc (základní benzinový motor 1,4 l), dnes, s koncem kariéry modelu, se dá o dvacet tisíc levněji koupit kombiverze s turbodieselem (1,6 TDI).

Končící octavii už mají prodejci vyprodanou, zbývají pouze referentská auta, ale nabídka je dost probraná. Do výroby už lze naspecifikovat jen kombiverzi a pouze s některými motory a výbavami.

Škoda musela při tvorbě ceníku zohlednit situaci na trhu, kde srážejí ceny velmi agresivní korejské značky. “Škoda Auto nemůže pominout celkovou situaci na trhu, především silný konkurenční tlak v podobě cenové politiky korejských značek,” popisuje generální ředitel leasingové společnosti LeasePlan Česká republika Jaromír Hájek.

Škoda Octavia je zásadním modelem pro celou značku, právě s ní chce prorazit ještě více na asijských a západoevropských trzích. Winfried Vahland pro ekonomický magazín Trendy 2013, který vydala MF DNES v prosinci loňského roku, poprvé oficiálně představil svůj ambiciózní plán protlačit model do desítky nejprodávanějších aut světa. Předchozích dvou generací octavie se prodalo přes 4,5 milionu kusů tempem přes 400 tisíc ročně. S novinkou by Škoda ráda prodávala více než půl milionu aut ročně.

“Má mimořádný význam pro vývoj značky. Je to bestseller. Milník pro naši společnost. Je to nejdůležitější prvek naší růstové strategie,” řekl při statické premiéře octavie v Mladé Boleslavi Vahland. Automobilka pak potvrdila, že prodej nové octavie oficiálně zahájí v únoru, podle zjištění iDNES.cz ale dealeři od začátku ledna sbírají objednávky od zákazníků, kterým nevadilo, že se cenu dozvědí až následně.

Třetí novodobá generace octavie je prozatím k mání jako liftback. Kdo si octavii objedná teď, měl by ji dostat na přelomu února a března. Tehdy Škoda také představí kombiverzi. Letos značka uvede také verzi RS, která bude nejrychlejší octavií všech dob, nabídku doplní ještě verze s pohonem všech kol a její speciální provedení Scout.

Podle odhadů prodejců by už také do měsíce mohly být k mání první referentské vozy. Tedy s registračními značkami, s pár kilometry na počítadle, nemožností naspecifikovat si výbavu, ale zajímavější cenou než u nového vozu.

Třetí generace octavie je úplně nové auto, které výrazně narostlo a dostává lepší výbavu. Škodovácká novinka totiž nabídne mnoho u značky nevídaných prvků, které dostala díky tomu, že stojí na nové moderní modulární platformě koncernu VW (MQB), kterou sdílí třeba s VW Golf nebo Audi A3.

Octavia se tak dočká mimo jiné adaptivního tempomatu, automatického rozsvěcení dálkových světel nebo systému, který při hrozící kolizi auto sám zastaví. Dále škodovácká novinka dostane asistent udržující vůz v jízdním pruhu, systém připravující prostor posádky na potenciální nehodu, hlídač rozpoznávající únavu řidiče nebo aktivní kapotu pro ochranu chodců.

Datum: 7.1.2013
Zdroj: www.autoidnes.cz