Nejrychlejší octavia všech dob: nové RS uniklo Škodě na internet

Tento týden patří v autosvětě Škodě Octavii. Třetí generace nejdůležitějšího škodováckého modelu se představila ve světové premiéře v úterý 11. prosince. Kombík se představí v březnu, měsíc po zahájení prodeje liftbacku. Na internetu se objevily obrázky verze RS, podle všeho chybou Škodovky. Někteří prodejci už dokonce začali sbírat na novou octavii předběžné objednávky. Výroba nového modelu se již rozjela, naopak produkce současné skončí v řádu dnů.

Při prezentaci modelu, které proběhlo tento týden, se vedení značky pochlubilo, že chystaná Octavia RS bude nejrychlejší octavií všech dob. Představení sportovně laděné verze je připravené na příští rok spolu s provedením s pohonem všech kol.

Nejrychlejší octavia ze stávající nabídky umí jezdit maximálně 242 km/h, dá se čekat, že třetí novodobá generace pofrčí až 250 km/h. Tím by se společně s šestiválcovým superbem stala nejrychlejší sériově vyráběnou škodovkou.

Obrázky odhalující podobu nového RSa už odlovil autoblog Autowereld.com, kde jsou také další fotografie. Podoba řízného provedení nové octavie se měla objevit v konfigurátoru modelu na oficiálních stránkách značky. K úniku došlo pravděpodobně kvůli testování úprav konfigurátoru. Nebylo by to poprvé, co se něco podobného stalo.

Nejrychlejší provedení octavie tedy dostane stejně jako v předchozích generacích na víko kufru křidélko, výraznější nárazníky a větší kola. Ne moc kvalitní obrázky odhalují také upravené kryty zrcátek, nástavce prahů a dvě velké koncovky výfuků.

Pozorní řidiči už zahlédli nové RS při testování na českých dálnicích. Auto má mimo jiné mít přední sedadla s integrovanými opěrkami hlavy, podobná jsou za příplatek třeba i do menšího rapidu.

Zatím se nic neví o technice pod kapotou nejrychlejší octavie, složité hádání to ale nebude. Stávající RS je možné pořídit ve verzi liftback i kombi buď s přeplňovaným benzinovým dvoulitrem o výkonu 200 koní, anebo se stejně objemným turbodieselem (170 k). Což jsou motory kopírující repertoár technicky i zaměřením příbuzného VW Golf GTI. Je jisté, že s novou generací to bude stejné.

Nová generace kultovního golfu se představila přede dvěma měsíci na autosalonu v Paříži jako koncept. Dvoulitr TSI v něm má posílit aspoň na 220 koní (mluví se dokonce o 230 koních). Volkswagen při představení konceptu neoficiálně slíbil, že sprint z nuly na stovku zvládne nový Golf GTI za 6,5 sekundy a ručka rychloměru se má podívat k dvěstěpadesátce. Stávající Octavia RS dostala v roce 2009 facelift, od kterého má ošklivější větší světla, sice nový modernější motor, který měl v Golfu GTi a dalších modelech Volkswagenu a Audi 211 koní, z důvodů tehdejší koncernové politiky ale museli škodováčtí motoráři čtyřválce přidusit na 200 koní.

Koncernová strategie se však v posledních letech o něco uvolnila, a tak už není nejmodernější technika některým značkám ze stáje VW zapovězena.