Škoda Octavia 2013 se ukáže už v listopadu, bude lehčí a luxusnější

Už žádné spekulace, je to oficiální. Vedení Škody potvrdilo, že novou Octavii představí již letos v listopadu se spoustou zajímavých novinek.

Snad ještě nikdy nebyl moskevský autosalon tak důležitý jako letos. Nebo si snad z loňska pamatujete nějaké překvapení, při jehož spatření byste se zakuckali u ranní snídaně? Řekli bychom, že asi ne. Letos byste si však na suché pečivo měli dávat setsakra pozor, uváznout v krku vám totiž může cobydup. Nikoliv po spatření nového Luxgenu 7, Mazdy 6 nebo Nissanu Almera, ale především ve chvíli, kdy dorazíte na stánek mladoboleslavské Škody.

Ačkoliv značka nevystavuje žádný utajený model, má pro domácí trh velmi důležitou zprávu. A ta se týká modelu Octavia. Vedení koncernu VW Group totiž v Moskvě potvrdilo, že globální bestseller Škody se po Audi A3, Seatu Leon a sedmé generaci Golfu stane čtvrtým modelem postaveným na modulární platformě MQB.

Očekávat se tak dá nárůst do délky až na 4,8 metru, čímž by vzniklo dostatečně široké pole pro Škodu Rapid postavenou právě mezi Octavii a Fabii. Přesto má být vůz díky použití zmíněného MQB lehčí než dnes. Ve srovnání s novinkou, která stále ještě nemá české ceny, má navíc třetí generace Octavie nabídnout výbavu zaměřenou nejen na peněženku, ale také na luxus – do výbavy vozu se mají dostat dosud nepoznané elektronické vychytávky zaměřené na bezpečnost, komfort i zábavu posádky. Důvod? Znovu ten, aby novinka nebyla srovnávána s Rapidem, s čímž bude spojen i pochopitelný nárůst ceny.

Po listopadovém představení Octavie (prodej by měl být zahájen na počátku příštího roku) tak mladoboleslavská automobilka bude pokrývat ještě větší část trhu než doposud. Což očividně souvisí s plány Volkswagenu stát se v roce 2018 světovou jedničkou. A právě Škoda je jedním z klíčových pilířů této strategie.

Jak jsme již zmínili, nová Octavia po vzoru Golfu VII shodí přebytečná kila, aby nabídla nižší spotřebu než doposud. Zvláště ve spojení s turbodieselovým motorem 1,6 TDI, jehož emise CO2 by měly klesnout pod hranici 100 g/km (kombinovaná spotřeba tedy půjde pod hranici 3,75 litru nafty na 100 km) i v případě standardních modelů, nejen pseudoekologické verze GreenLine.

Chybět v nabídce nebude ani motor 1,4 TSI vybavený technologií deaktivace válců při lehkém sešlapování plynu. Vrcholem se pak stane model RS vybavený přeplňovaným dvoulitrem EA888, který má rovněž premiéru pod kapotou sedmé generace Golfu.

Jsme tedy zvědavi, kdy se objeví první reálné snímky novinky. Díky úniku designových návrhů ale již naštěstí známe základní siluetu. A pokud tu skloubíme s novinkami z Moskvy, nemáme jediný důvod, proč se na novou Škodu Octavii netěšit.

Zdroj: www.autoforum.cz