SEAT se v letošním roce postavil na start podniku Silvretta Classic

SEAT  se  v letošním  roce  postavil  na  start  podniku  Silvretta Classic,  který  patří  mezi  nejvýznamnější  soutěže  evropské  veteránské  scény, s modelem SEAT 124 Sport Coupé 1600 z roku 1972. Za jeho volant usedl Dr. Andreas Tostmann,  člen  představenstva  společnosti  SEAT  S.A.  zodpovědný  za  výrobu,  aby s tímto historickým vozem ujel 550 kilometrů po nádherné alpské krajině. Velkolepou horskou  scenérií  rakouských Alp projíždělo od 5. do 7.  července  v rámci soutěže  Silvretta  Classic  2012  přibližně  160  historických  vozů.  Trasa  vedla  strmě vzhůru.  Účastníci  museli  na  celkových  550  kilometrech  rozdělených  do  tří  etap vedoucích Montafonem, Vorarlbergem a Tyrolskem překonávat četné alpské průsmyky s místy  extrémním  stoupáním.  V soutěži  nejde  ovšem  o  rychlost,  ale  o  maximální preciznost.  Proto  mají  nejstarší  vozidla  v soutěžním  poli  stejnou  šanci  jako „youngtimery“ až do roku výroby 1992.

SEAT  124  Sport  Coupé  1600  byl  uveden  na  trh  v roce  1970.  Interiér  dvoudveřové karoserie, která i dnes okouzlí svým elegantním designem, nabízí čtyři plnohodnotná sedadla.  Zážehový motor 1,6  litru dosahuje  nejvyššího  výkonu  81  kW  (110  k)  a umožňuje nejvyšší rychlost 180 km/h. SEAT použil v modelu 124 Sport Coupé poprvé pětistupňovou převodovku. V roce 1973 následoval mírně upravený model 124 Sport Coupé 1800 poháněný motorem  se  zdvihovým objemem 1,8  litru a  výkonem 87  kW (118 k). SEAT vyráběl modely 124 Sport Coupé (1600 a 1800) v letech 1970 až 1975. Celkem vzniklo přibližně 23 000 těchto vozů.

SEAT 124 Sport Coupé 1600
Doba výroby  1970-1975
Karoserie  2dveřové kupé, 4 sedadla
Pohotovostní hmotnost  995 kg
Motor  řadový čtyřválec, 1608 cm3, 81 kW (110 k) při 6400 min-1
Uložení motoru  vpředu
Přenos hnací síly  pohon  zadních  kol,  pětistupňová převodovka
Podvozek  vpředu:  nezávislé  zavěšení  na  dvojicích příčných  ramen  s vinutými  pružinami a hydraulickými  tlumiči,  příčný  zkrutný Stabilizátor vzadu:  tuhá  náprava  s pružinami,hydraulické  teleskopické  tlumiče, 4 podélná a jedno příčné rameno
Brzdy  kotoučové vpředu / vzadu
Pneumatiky  165 HR 13, kola 5J x 13
Délka x šířka x výška v mm  4123 x 1670 x 1340
Rozvor v mm  2420
Nejvyšší rychlost  180 km/h

Datum: 5. 7. 2012
Autor: IVG Tisková zpráva www.seat.cz